100 Cap Rollet Online 100 Level Upgrade| 5 Years Online | 23 Events | 190+ New Quests | New Job Skills | New Caravan Threats | Grand Opening - 7 March 2025 |

Rebels Online - 110 Cap Emek Server - 31 Ocak 2025

Rollet

Welcome to GamePvps
GamePvps
dq4qs6q.png






kspRhc.png


7yv8oih.png


Türkiye’de Discord’un kısıtlanması nedeniyle, oyuncularımıza kesintisiz bilgi aktarımı sağlamak için güncellemeler, rehberler, client hataları ve diğer önemli konularla ilgili duyurularımızı forum adresimiz üzerinden paylaşmaktayız.






kspRhc.png



6j5souc.png

2011 veya 2012 yıllarında, eski bir arkadaşımın daveti üzerine katıldığım bir buluşmada, arkadaşım Silkroad dosyalarının internete sızdırıldığını ve bir sunucu kurduğunu belirterek, bana sunucu açma teklifinde bulundu. Başlangıçta ciddiye almayıp teklifi reddetsem de, ikinci buluşmamızda kurduğu sunucuyu gösterdiğinde fikrimi değiştirip, bu projeye katılmaya karar verdim ve kendimi bu alanda geliştirmeye başladım.

AKCeNT Online adıyla bir Silkroad sunucusu hazırlayıp, (2016-2017 yıllarında aynı adı taşıyan diğer sunucular, bizimle ilgisi olmayan sahte projelerdir.) reklam çalışmalarımızın ardından sunucuya start verdik ve kısa sürede kayda değer bir oyuncu kitlesine ulaştık.

O dönemde oldukça aktif olan Facebook’ta reklam yapmanın yanı sıra, o dönemde bulunduğumuz il genelinde Hereke, İzmit, Köseköy ve Körfez gibi kalabalık ilçelerde, özellikle üniversite kampüslerine yakın bölgeler, şehir içi alanlar ve otobüs güzergahlarındaki tüm boş billboardları kiralayarak kapsamlı bir tanıtım kampanyası düzenlemiştik.

Bu reklam kampanyası, o dönemde oyunda büyük bir yankı uyandırdı. Bölgedeki pek çok oyuncu, billboardlarda sergilenen reklamlarımızı gördü ve Facebook sayfamızda başlatılan paylaşım etkinliğine katılarak bu reklamların fotoğraflarını çekip paylaştı. Ne yazık ki o döneme ait elimizde başka görseller bulunmuyor. Bulabildiğim 3 görsel bile bu kampanyanın hatırasını yaşatmaya yetiyor.

Yaklaşık 3 yıl boyunca sunucu sürekli geliştirildi ve oyuncular tarafından beğenildi. Bu sürenin sonunda işlerimizin yoğunlaşması, oyuna yeteri kadar vakit ayıramayacak hale gelmemiz nedeniyle bu projenin sonlanacağı tarihi duyurup, sunucularımızı kapatıp, Silkroad Online alanından uzaklaşmıştık.

qpbb4k2.png
jqqccha.JPG
qiqo3gi.JPG

mu2cu96.png


2014-2015 yıllarında yoğun iş tempomun hafiflemesiyle birlikte, tek başıma Rollet adıyla yeni bir proje üzerinde çalışmaya başladım. Bu proje, Rollet Online 120 Cap sürümüydü. (Bizden sonra aynı adı taşıyan ve exploit içeren videoları internette dolaşan diğer sunucular, bizimle ilgisi olmayan sahte projelerdir.) Yaklaşık 2.5 - 3 yıl boyunca devam eden 120 Cap projesinin, zamanla artan mental yorgunluk ve iş yoğunluğum nedeniyle faaliyetlerini sonlandırma kararı aldım. Kapanış tarihi duyurulduktan sonra, tüm faaliyetler durduruldu ve Silkroad alanından bir kez daha uzaklaştım. Ancak, Rollet'in resmi domaini olan www.rolletonline.org'u, sunucu kapalı olsa bile sürekli yenilemeye devam ettim. Bu yüzden bizim yokluğumuzda açılan sahte projeler, www.rolletonline.com uzantısıyla açılabilmiş, ancak org domaini ile açılamamıştır.

ibnb0bo.png


3xdc39t.png



Yıllar sonra, Rollet Online'ın resmi Facebook sayfasına küfürlü mesajlar yağdığını fark ettim. Olayın nedenini araştırırken, Rollet Online adını kullanarak 120 Cap, 80 Cap, 90 Cap ve 100 Cap sürümlerinde birçok sahte sunucu açıldığını ve bu sunucuların insanları dolandırdığını gördüm. Dolandırılan oyuncular, gerçek sayfamızı hedef alarak öfkelerini dile getiriyordu. Ancak o dönemde bu sektörü takip etmediğim için mesajları kontrol etmiyordum ve durumu oldukça geç fark ettim.

Bu durumu mesaj atan kişilere tek tek açıklayarak, aynı zamanda Facebook sayfamızda bir duyuru paylaştım. Yaşadığım bu süreç, içimde yeniden bir sunucu açma isteği uyandırdı. Fırsat buldukça Rollet Online'ın 80 Cap sürümünü geliştirmek için çalışmalara başladım.

17 Ocak 2020’de, Rollet Online 80 Level sunucusu resmi olarak duyuruldu ve bu sunucunun Cap yükseltme alarak devam edeceği açıklandı. O dönemde "Cap Upgrade" kavramı pek bilinmiyor ve birçok kişi tarafından ciddiye alınmıyordu. Çoğu oyuncu, bunun gerçekleşmesi mümkün olmayan bir fikir olduğunu düşünüyor ve dolandırıcılık olarak değerlendiriyordu. O yıllarda trend olan sunucular genellikle kısa süreliğine açılır, birkaç kale savaşı oynandıktan sonra kapatılırdı. Rollet Online 80 Cap sürümü, 1.5 yıl boyunca oynandıktan sonra;

20 Ağustos 2021 tarihinde, sunucularımız 90 levele güncellenerek tüm özellikleri yeniden yapılandırıldı ve geliştirildi. O günden bugüne, 3.5 yıldır kesintisiz olarak 90 Cap sürümünde hizmet vermeye devam ediyoruz. Toplamda 5. yılımızı tamamlamamızın ardından,


7 Mart 2025 tarihinde, Rollet Online sunucusu 100 Level sürümüne güncelleniyor



kspRhc.png






kW4Qbs.png


m9tz0H.png


Rollet Online, adalet ve eşitliği ön planda tutarak oyunculara eşit bir başlangıç noktası ve dengeli bir rekabet ortamı sağlamayı hedefliyor. Hem yeni başlayanların hem de deneyimli oyuncuların keyif alacağı bir deneyim sunmak için tüm detaylar titizlikle hazırlandı. Oyuncularımızın memnuniyeti ve oyunun sürdürülebilirliği, geliştirme sürecimizin temelini oluşturuyor.

q83wJy.png

Tüm oyuncular, 100 level sürümüne 24 level olarak başlıyor. Hiçbir oyuncu, önceki sürümlerden kalan ekstra Skill Point (SP) avantajına sahip olmayacak, böylece herkes eşit şartlarla rekabet edebilecektir. Bu düzenleme ile, başlangıçta karakter bazlı oluşabilecek güç farklarını ortadan kaldırarak, herkesin eşit başlaması gerektiğini düşünüyoruz.

sabM0Z.png


xnfj07.png

100 level sürümüne geçişte, güce etki eden önceki sürümlerden hiçbir ekipman veya materyal aktarılmayacak. Tüm oyuncular eşit koşullarda başlayarak yeni bir rekabet ortamına adım atacak.

SbTA5G.png

Gold : Oyun içi para birimi olan gold’un aktarımına, yeni oyuncularımıza herhangi bir üstünlük sağlanmaması adına kesinlikle izin verilmez. Herkes başlangıç goldu olarak belirlenen miktarla eşit olarak başlar.

Silk : 3.5 yıl boyunca oynanan 90 cap sürümünden 100 cap sürümüne, belirli başarılara ulaşan oyunculara sınırlı miktarda silk aktarım hakkı tanındı. Tüm oyuncuların aktardığı toplam silk miktarı 74.550 oldu. 74.550 silkin toplamda TL tutarı 11.285 TL'dir.


SG1WOz.png

Sunucu bazlı hesaplandığında 11.285 TL tutarındaki silk, aktarım yapan oyuncu sayısını baz aldığımızda kişi başı 1461 silke tekabül etmektedir. 1461 Silkin TL tutarı şuan için 250 TL civarındadır.

2jjk1O.png

Eski oyuncularımızın, güce etki eden hiçbir materyali aktarmalarına izin verilmez. 100 capa geçiş süreci, tüm oyuncularımız için dengeli bir şekilde planlanmış olup, materyal aktarım başvurusu yapabilecek hesapların yaptığı başvurular, şeffaf bir şekilde forum adresimizde paylaşılmaktadır.

gW1Mbu.png

Rollet Online 100 cap sürümünde, önceki sürümlerde oynayan oyuncular veya ekipler, yeni başlayanlara göre güç açısından bir üstünlük sağlamayacaktır. Sadece belirli başarılara ulaşmış oyuncular, sınırlı aktarım haklarıyla 250 TL değerinde silk avantajına sahip olacaktır. Belirli başarılara ulaşmış oyuncularımızın aktarım hakkı kısıtlı olduğu için, bu haklar genellikle beğendikleri dressler ve toplama petleri gibi güce etki etmeyen eşyalar için kullanılmıştır. Güce etki eden hiçbir materyalin aktarımına müsaade edilmemektedir.


RaxJmG.png




qq3g88a.png


kspRhc.png


eHoCUx.png




AWGiPt.png


kspRhc.png


iPK5Du.png




s9b4qzb.png


kspRhc.png


QpZ8IO.png




zQZBF1.png

Rollet Online 100 cap sürümünde erken oyun süreci, oyuncuların keyif alarak ilerleyebileceği şekilde özenle tasarlandı. Daha önceki 80 cap ve 90 cap sürümlerinde olduğu gibi, bu sürümde de oyuncuların yorulmadan strateji ve becerilerini öne çıkarabilecekleri bir deneyim sunuluyor. Erken oyunda ekonomik dengeyi korumak adına, 70 levele kadar moblardan item düşmeyecek. Ancak, temel ihtiyaçlarınız için yeterli miktarda gold kazanabileceksiniz. Bu sayede, hızla önemini kaybedecek materyallere zaman ya da para harcamadan oyuna odaklanmanız mümkün olacak.

kspRhc.png


1ZHSRs.png


kspRhc.png


dg0myc.png


kspRhc.png


pr3PJ0.png


kspRhc.png



8WwH2h.png

Rollet Online’daki Token Sistemi, International Silkroad ile aynı oran ve teknolojiyle geliştirildi. Soldier’s Token ve General’s Token, ekipmanların yanı sıra stone, elixir,reverse ve lucky powder gibi önemli materyallerin elde edilmesinde de kullanılabilir. Erken oyunda reverseye kadar tokenler ile alıp rahatça devam edebilirsiniz. Token biriktirme stratejisi, oyuncular arasındaki güç dengesini belirleyen kritik faktör olacak, planlı harcayanlar ile plansız harcayanlar arasındaki güç farkı gittikçe daha belirginleşecek.

Tüm oyuncular, eski ya da yeni fark etmeksizin 24 level olarak başlıyor. 40 levele kadar, slotlardaki moblardan Soldier’s Token toplayarak Downhang’daki destek NPC’lerinden ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. 43-70 level arasındaki moblardan ise General’s Token drop olmaya başlıyor. Bu tokenlerle Hotan’daki NPC’lerde alışveriş yapmaya devam edebiliyorsunuz.

International token sistemi, oyuncuların zamanlarını daha verimli kullanmalarını ve güçlü partiler kurarak rekabette avantaj sağlamalarını destekliyor. Tokenlerle alınabilen Reverse, Lucky Powder, Return Scroll, Speed, Elixir ve Horse (At) gibi özel materyaller, 75 level sonrasında kullanıma kapanıyor.



kGE6Ji.png


AOI6TN.png

Tokenler aktarıma kapalı olduğundan, pet ile toplandığında Exp-Item paylaşımı olan partilerde eşit dağıtım sağlanamaz. Daha hızlı toplayan petler, tüm tokenleri sürekli olarak aynı oyuncuya yönlendirerek dengesizliğe yol açar ve bu durum, oyuncuların partilerden kaçınmasına neden olur.

Bu sorunu önlemek için Rollet Online’da özel bir sistem geliştirildi. Soldier’s Token ve General’s Token yalnızca karakterler tarafından toplanabilir. Pet ile token toplamaya çalışıldığında, ekranda bir uyarı mesajı belirir ve işlem engellenir. Bu yenilik, tüm oyuncuların eşit şartlarda token biriktirmesini sağlayarak herkesi eşitler.

Rollet Online’da erken oyun deneyimi, beceri ve stratejinin ön planda olduğu, herkesin eşit şartlarda mücadele edebileceği şekilde tasarlandı. Yapılan tüm düzenlemeler, oyuncuların hem keyifli hem de dengeli bir oyun süreci geçirmesi için hayata geçirildi.



IsAjEt.png





tQ1qem.png



PzlUaR.png


kspRhc.png


oUhz33.png




89kkYn.png


kspRhc.png


WOo9vh.png



vEyYc1.png


kspRhc.png


m7iKBv.png



7sM7Ca.png


kspRhc.png


EqyOVw.png


qo6ei10.png


kspRhc.png



ZblNaC.png


mcvn5df.png

Sunucuda gold ile alınabilecek tüm materyaller burada yer almakta olup, ilerleyen aşamalarda yeni materyallerin de gold ile erişilebilir olmasına özen gösteriyoruz. Erken oyun dengesini korumak adına, şu an için fazla ekleme yapmamaya dikkat ediyoruz.

Silk, oyuncular için önemli olsa da bizim önceliğimiz gold ekonomisidir. Ancak, oyunculara gold harcatmak uğruna fahiş fiyatlar belirlemek istemiyoruz. Yüksek fiyatlar, ilerleyen dönemlerde yeni katılan oyuncular için dezavantaja dönüşüyor. Gold ekonomisini önemsiyoruz, ancak oyunu sadece sınırsız kervan çekme mekanizmasına dayalı bir hale getirmiyoruz.

Oyuncuların sürekli kervan çekmesi sizlere de bizlere de fayda sağlamaz. Fazlaca yapılan her kervan aktivitesi sunucu içerisindeki enflasyonu artırmaya başlar. Önceden 5 kervan yapıyorsanız zamanla 10 kervan yapmaya başlamak zorunda kalıyorsunuz. Bu nedenle, kervan aktivitelerini daha dengeli bir hale getirerek sizi job savaşlarına yönlendirmeyi amaçlıyoruz. Silkroad bu günlerde sadece "kervan çek, gold kazan" mantığına dönmüş olsa da böyle bir oyun değildir. Burada önemli olan, savaşın bir parçası olmak ve hayatta kalacak kadar ekonomik güce sahip olmaktır.



eSvCpr.png


AQ8bLp.png

Private sunucu geliştiricilerinin temel hedeflerinden biri, oyunda goldun değerli olmasını sağlamak. Ancak günümüz koşullarında, mevcut kervan sistemi nedeniyle uzun vadede gold enflasyonu engellenemiyor.

Kervan sisteminin işleyişine baktığımızda, oyuncular NPC'den mal alıp diğer şehirdeki NPC'ye satarak sürekli kazanç sağlıyor. Bu sistemde, ticaretteki en önemli faktör olan müşteri her zaman hazır bulunuyor. Herkes aynı aktiviteyi yaparak kolayca gold biriktirebiliyor. Dolayısıyla, gold ekonomisi için dengeleyici bir mekanizma oluşturulamıyor.


SSdE42.png


aP2Tpy.png

Teoride, thief mesleği bu ticareti engellemesi gereken bir rol olarak sunuluyor. Ancak, pratikte thief mesleği genellikle oyunun erken döneminde güçlenen birkaç oyuncu ve bazı oyuncu gruplarının kontrolünde kalıyor. Oyunun her evresinde, bu meslek etkili olamıyor. Sonuç olarak, traderler hiçbir ciddi engelle karşılaşmadan sürekli kazanmaya devam ediyor. Gold enflasyonu, giderek artıyor ve sorun çıkarmaya başlıyor. Gold miktarını dengelemek amacıyla sunucu sahipleri, yüksek miktarda gold ile alınabilen dungeon taşları gibi materyaller sunuyor. Ancak bu çözüm, oyunun dengesine zarar veriyor. Aktif olarak oynayan ve servet edinmiş oyuncular bu materyalleri kolayca alabilirken, oyuna yeni başlayan veya geriden gelen oyuncular için bu oldukça zor hale geliyor. Bu durum, yeni oyuncuların rekabete ayak uyduramamasına ve oyundan uzaklaşmasına neden oluyor.

Sonuç olarak kervan sisteminin kontrolsüz kazanç mekanizması ve goldun değersizleşmesine yönelik çözümler, yalnızca güçlü oyuncuları ödüllendirirken, oyundaki diğer oyuncuları dezavantajlı duruma sokuyor. Bu nedenle, gold ekonomisini daha dengeli hale getirmek için yenilikçi sistemler ve mekanizmalar geliştirilmesi gerekiyor. Bugün International Silkroad'ı bu bağlamda herkes eleştirse de, Joymax geliştiricileri Job sistemini güncellemeye mecbur bırakıldı. Otomatik kervan çeken botlar, aşılan limitler, evlerdeki farklı internetler, proxyler, 8-10 tane bilgisayarlar, sanal bilgisayar bunlar ucu bucağı olmayan engellenemez suistimallerdir. Engellemek için sistemin değişmesi gerekiyordu ve öyle yapıldı.

Vsro bazlı sunucular olarak günümüz bilgi dağarcığında International Silkroad gibi yeni bir Job sistemi oluşturmamız şuan için imkansız değil ama kolayda görünmüyor. Bu nedenle elimizdeki Job sistemini daha kullanışlı, dengeli ve gerekirse daha zor bir hale getirerek bu problemleri hep birlikte aşmamız gerekiyor.


zEpZKr.png




Silkroad'da kervan sistemini daha dengeli ve heyecanlı bir hale getirmek için, meslekler arasındaki etkileşimi artırmak ve kervan aktivitelerini daha zorlu hale getirmeyi hedefliyoruz.

Mevcut düzende, kervan sırasında spawn olan skillsiz bot thief ve hunter NPC'ler genellikle etkisiz kalmakta, sayıları arttığında ise oyun performansını olumsuz etkilemektedir. Traderler Hunter kabul etmiyor, güvenlikle alakalı hiçbir endişe duymuyor. Çünkü günümüz silkroadında artık 10'lu - 20'li değil, 100 trader trace atıp kervan aktivitesi yapıyor ve bizler 1 avuç thiefin toplanmış 100 kişiyi durdurmasını istiyoruz. Bunu yapacak thief oyuncular bulamayız. Bu dengenin ortasını bulmak için Rollet Online’da, Trader ve Thief meslekleri kervan aktivitesi sırasında artık gerçek oyuncular gibi saldıran özel kervan tehditleri ile karşılaşacaktır. Bu yeni tehditler şu özelliklere sahiptir;




  • Oyun içerisinde gerçek oyuncu hareketlerini taklit ederek daha zorlu bir mücadele sunar.
  • Petlere yüksek, karakterlere düşük hasar verir: Bu tehditler, doğrudan karakteriniz için değil, kervan petleriniz için tehlike oluşturur.
  • 1 trader kervanından çıkan NPC thieflerin saldırıları, yanındaki trader petlerine de hasar vermeye başlar. Böylelikle 100 trader yeteri kadar Hunterı olmadan kervan çekiyorsa kendi kendilerini yok etmiş olurlar.
  • Kervan aktivitelerinin kolaylığı bir nebze kırılarak, bu sürecin daha dikkatli bir şekilde planlanması gerekecektir.

Bu düzenle birlikte, Hunter mesleği daha fazla önem kazanacaktır. Kervan tehditleri, kervan petlerine odaklandığı için, traderlerin korunmasının sağlanması adına güçlü hunterlara daha fazla ihtiyaç duyulacaktır. Traderler 100 kişi toplanıp, içlerinde bot hesaplarını götüremeyeceklerdir. Böylece, meslekler arasındaki etkileşim artacak ve meslek dengesi daha sağlıklı bir hale gelecektir. Yapılan tüm değişiklik ve güncellemeler Thief mesleği içinde geçerlidir.

m5z0FX.png


i6c7SQ.png


Üçlü job sisteminin, günümüz Silkroad'ında rekabet odaklı stratejiler geliştirmek ve mücadele etmek için gerekli olduğuna inanıyoruz. Rakip mesleklere geçişte yalnızca 30 dakikalık bir kısıtlama bulunacak, bunun dışında herhangi bir sınırlama olmayacaktır. Yeni sürümde International Token sistemi olduğu için Kervan aktiviteleri 75. seviyeden sonra yapılabilir.



iQHjPS.png

Kervan aktiviteleri Jangan, Downhang ve Hotan şehirlerinde gerçekleştirilebilir.

ERHsnJ.png

j71w9hi.png

Oyun içi NPC’lerde 75, 90 ve 95 level aralıklarında üç farklı normal Trans peti bulunmaktadır. F10 mağazasında silk ile satılan özel bir Trans pet bulunmaz. Özel Trans pet kullanımı, yalnızca Achievements bölümündeki "Veteran Trader" ve "Sly Thief" başarılarını tamamlayan oyuncular için mümkündür. Bu başarıları elde edenler, daha güçlü ve tükenmeyen özel 2 farklı Trans petine sahip olurlar. 'Sly Thief' başarısı karşılığında, Thiefe ayrılmış olan trans peti, 'Veteran Trader' başarısı karşılığında, Tradere ayrılmış olan trans peti kullanılabilir.


Special kervan saatleri, NPC’leri ve görevleri, erken oyun aşamasında erişime kapalıdır.


najyjzr.png




9ZLs6i.png



C5PtxV.png


O2gvzm.png


kspRhc.png


LlkCi0.png


cf2FfQ.png


kspRhc.png


K5GjE6.png

T9i9cJ.png


kspRhc.png




E6vUQW.png


jsUT19.png


ppswOo.png


RtfHan.png



kMOjMD.png

H8y5RP.png

4-8 Degree arasındaki Seal of Moon ve Sun itemler, slotlardan biriktirilen tokenler ile alınarak geliştirilmektedir. Bu süreçte oyun, oyunculara gerekli materyal ve item desteğini sağlar. Ancak, 8 Degree sonrasında bu destek sona erer ve oyuncular tamamen kendi stratejileri ve başarılarıyla ilerlemek durumunda kalır.


Iuh5fv.png

9 Degree Seal of SOS, SOM ve SUN itemleri, 76-90 level aralığındaki tüm moblardan düşebilir. Ayrıca, Dimension Hole Kalia's Hideout - ★★ zindanından da elde edilebilir. Dungeon giriş materyalleri, NPC’lerde gold ile satılmaz. Bunun yerine, levelinize uygun slotlarda ortaya çıkan Dimension Pillar’ları öldürerek giriş taşlarını toplayabilirsiniz.


YI1HV0.png


FLfCH8.png


10 Degree normal eşyalar, itemin seviyesine uygun moblardan standart şekilde drop edilebilir. 100 cap’te Chest, Legs ve Necklace parçaları 100 level itemlerdir. Ancak, 100 level slot mobları bulunmadığından, bu eşyaların final sürümleri slotlardan drop olmazlar. Aşağıda görülen 100 level eşyalar, belirlenen özel alanlardan elde edilebilir.

8u9i87u.png
dc2xrz2.png
2i7exwp.png
oaddt8q.png
iwzkcp6.png
60keau1.png
n8hghev.png



KUAO8m.png


vzsrRO.png


Job Cavede yer alan tüm uniquelerden 100 level Final itemler drop edilebilir. Ek olarak çeşitli silk item kazançları da vardır.

ARy11T.png


2e7eUr.png


100 level Final itemler elde etmek için bir diğer önemli kaynaktır. Medusa'yı yenmek, takım çalışması gerektirir.



lkVBfZ.png
Yoğun iş temposu, vardiyalı çalışma gibi sebeplerle etkinlik saatlerine katılamayan oyuncular için alternatif bir yol da sunulması gerekir. Hall of the Invaders Dungeon'dan, Final itemlerin 100 level sürümleri elde edilebilir. Bu sayede her oyuncu, zamanını kendi programına uygun şekilde kullanarak ilerleyebilir. Aynı şekilde bu Dungeon'unda giriş biletleri npclerde gold ile satılmaz, levelinize uygun slotlarda doğacak olan Dimension Pillar'ları öldürerek elde edebilirsiniz.

ycjeVj.png





Q6xJPK.png

Silkroad tarihinde item dengesi, oyuncular arasında her zaman tartışmalı bir konu olmuştur. Geçmişte Sos, Moon ve Sun eşyaların her dönemde droplanması yaygın bir durumken, günümüz oyuncuları için bu sistem sorunlu hale gelmiştir. Özellikle Seal of Sun gibi güçlü eşyaların erken aşamada elde edilmesi, oyun dengesini bozarak rekabeti ve oyuncular arasındaki dengeyi olumsuz etkiliyor.


80 ve 90 cap sürümlerimizde, Moon ve Sun eşyalarının droplarını oyunun her döneminde açık tutmayı tercih ettik. Oyunculara vaat edilen içerikleri sunarak, açık deyip kapalı tutma gibi stratejiler izlemedik. Bu yaklaşım, bazı oyuncuların hızlı güçlenmesine ve hasar dengelerinin bozulmasına neden oldu. Topluluğun bu duruma yönelik tepkilerini dikkate alarak, artık orijinalliği korumaktan ziyade oyuncularımızın beklentilerine öncelik veriyoruz.

Tüm SOX item gruplarının dropları açık olduğunda, Sun itemleri elde etmek zorlaştığı için sun item droplarını alabilen oyuncu sayısı düşük kalıyor. Bu dengesizlik, bazı oyuncuların aşırı güçlenmesine, diğerlerinin geride kalmasına yol açıyor. Aynı zamanda, nadiren bulunan eşyaların aşırı değerlenmesine ve sahiplerinin yüksek fiyatlar talep etmesine yol açarak oyun içi ticarette büyük uçurumlar meydana getiriyor.

100 cap sürümünde, oyunu 3 farklı evreyle ele alıyoruz.


Bu sistemdeki temel sorunlar, her item türü için ayrı ayrı 40 silke immortal almak zorunda kalmak ve ikinci aşamaya geçiş sürecinin gereğinden uzun sürmesi.

Önce normal iteme immortal için sürekli 40 silk harcanıyor, ardından Moon geldiğinde tekrar, Sun geldiğinde yine tekrar. Bu durum, oyuncuların bir noktadan sonra item geliştirmeyi bırakmasına ve oyundan kopmasına neden oluyor. Çünkü sürekli gelip geçici itemlere maximum fiyat üzerinden immortal almak zorunda bırakılmak, oyuna devam etmeyi maliyetli ve sürdürülemez hale getiriyor. Her SOX grubu için ayrı ayrı 40 silk immortal ücreti talep etmek oyuncuların bakış açısından ve işin hakkaniyet tarafına bakıldığında etik bir yaklaşım değil.

Oyunu 3 ayrı evrede ele almak, oyunun 2. evresinde aramıza katılan oyuncuların item gücü açısından rekabete dahil olabilmesini sağlar. Ayrıca, her aşamada drop oranlarını daha geniş bir oyuncu kitlesinin erişebileceği şekilde dengelememize olanak tanır.


kspRhc.png



bY3cjL.png


c1XtNm.png

Oyunun her evresine uyum sağlayan Immortal seçenekleri sunarak, Alchemy süreçlerini daha ekonomik hale getirmek istiyoruz. Her döneme uygun 3 çeşit Immortal seçeneği getiriyoruz.

  • Magic Stone of Immortal (Sos & Final Items): 25 Silk
  • Magic Stone of Immortal (Seal of Moon Items): 30 Silk
  • Magic Stone of Immortal (Seal of Sun Items): 40 Silk
Kullanılmayan Immortal Stoneler, bir üst seviyeye 2=1 şeklinde çevrilebilir

kspRhc.png


Mb2eNT.png

Sunucuyu 3 aşamada ele aldığımız için, 2. aşamada Seal of Moon set, accessory ve shield dropları açılıyor ve slotlardan elde edilebilir hale geliyor. Dungeon of Death de bu aşamada aktif hale gelerek, Seal of Moon silahları için koleksiyon toplama imkanı sunuyor.

Tüm koleksiyonları tamamlayan oyuncular, Seal of Moon silahını koleksiyonları teslim edip alabiliyor. Koleksiyonların ticareti açık olduğu için, oyuncular ellerindeki fazla kartları takas edebilir ve ekip arkadaşlarına destek sağlayabilir.

Ayrıca, oyunu farklı aşamalara böldüğümüz için, her aşamada drop oranlarının 80 ve 90 cap sürümlerine kıyasla çok daha erişilebilir olacağını da belirtmek istiyoruz.


9dD0Cy.png




uD6Ese.png


zgh5sF.png

Grab petler, 28 slot (Page 1) ve 56 slot (Page 1-Page 2) olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

  • F10 üzerinden alınan grab petler, yalnızca 1 sayfa açık olarak kullanılabilir.
  • Magic Pop oynanarak kazanılan grab petler ise doğrudan 2 sayfa açık olarak başlar ve bu şekilde süresiz olarak kullanılabilir. (Pet süresiz değildir, 2. sayfanın açık olmasına dair bir süre kısıtlaması yoktur)


LQcWjf.png


Yıllar boyunca Silkroad’da attack petler standart özellikleriyle kullanıldı. Zamanla geliştiriciler bu petlere debuff özelliği ekleyerek oyuna farklı bir boyut kazandırdı. Daha sonra, Fellow petlere, oyuncuların buffları manuel olarak basmasını gerektiren yenilikçi bir mekanik sunuldu. Her biri kendi dönemine göre oldukça başarılı geliştirmelerdi.

International Silkroad’ın Pet2 sistemini oldukça başarılı buluyoruz. Ancak, Vsro tabanlı sunuculara bu özelliği şimdilik entegre edilemediği için mevcut attack pet sisteminde güncellemeler yaparak bu petlerin oyun içinde daha aktif kullanılmasını sağlayacak geliştirmelere odaklanıyoruz.

80 ve 90 cap sürümlerinde kazanılan Fellow petler 100 cap sürümünde;


  • Geliştirilmiş Fellow pet özelliklerine sahip olmayacaktır.
  • Normal petlerle aynı hasar değerine sahip olacak ve üzerine binilme özelliği kapalı olacaktır.
  • Bu petlerin tek farkı, görsel olarak daha hoş bir tasarıma sahip olmalarıdır.
Yeni oyuncularımızın bu durumdan psikolojik olarak olumsuz etkilenmesini istemediğimiz için, oyunun erken evresi için Magic Pop'a, Fellow Pet sınıfında yalnızca 1 adet pet ekliyoruz. Bu Fellow pette, aynı şekilde normal attack petlerle aynı özelliklere sahiptir.

Aslında buradaki amacımız, 80 ve 90 capta belirli başarılara ulaşmış oyuncularımıza, Pet2 görünümündeki petlerini 100 cap sürümüne aktarımını sağlamak ve aynı zamanda yeni oyuncularımız için de görsel dengeyi korumaktır. Bu doğrultuda, yeni oyuncularımıza da 1 adet Pet2 sunarak, görsel açıdan oluşabilecek hoşnutsuzluğu önlemek istiyoruz.



xkrqiC.png



Oyunun ilk aşamasında, özel olarak geliştirilmiş Fellow petler bulunmuyor. Ancak, ilerleyen aşamalarda oyuncuların erişimine açılması planlanıyor.

WKh0wZ.png

Geliştirilmiş Fellow petler, özel saldırı mekanikleri ve ses efektleriyle donatılmış, yüksek defans ve saldırı gücüne sahip petlerdir. Bu özellikleri sayesinde, savaşlarda daha dayanıklı ve etkili bir yardımcı haline gelirler.



b1KKKL.png


7dlcvd.png

Silk Scroll, oyuncuların ticaretini güvenli bir şekilde gerçekleştirmesi, yoğun iş temposu nedeniyle oyunda geri kalmış hissedenlerin silk ile bu açığı kapatabilmesi ve Gold-Silk ticaretini mümkün kılması açısından oyunun en önemli materyallerinden biridir. Silk Scroll’un oyunda var olmasını, oyuncular arasındaki ekonomik dengeleri desteklemesi ve oyun içi ticarete dinamizm katması nedeniyle destekliyoruz.


1NtAgh.png


qakgSo.png

Rollet Online’da, ticaretinizi kolaylaştırmak için stall karakteri açmanıza gerek yoktur. Konsinye bu işi Offline olarak yapılabilecek şekilde üstlenir. Dikkat edilmesi gereken nokta buraya konulan materyaller 28 gün boyunca sahibi tarafından geri çekilmez ve unutulursa silinir.

U0pBV9.png


2dUv42.png

  • Komisyon Alınmaz: Konsinye üzerinden ürün pazarlarken veya bir ürün sattığınızda, oyun sizden hiçbir şekilde komisyon almaz. Komisyon almama özelliği için 'Tiger tablet of the sales king' almanıza gerek yoktur.
  • Kesintisiz Ödeme: Ürününüzü kaç gold’a satarsanız, Konsinye kazancınızı eksiksiz bir şekilde size öder.
Konsinye sistemi, oyuncuların ticaretini kolaylaştırmayı ve oyun ekonomisini herkes için adil hale getirmeyi amaçlar. Oyuncuların kazançlarına el konulmaması veya ekstra maliyetler çıkarılmaması, ticaretin daha aktif ve rekabetçi bir şekilde ilerlemesinde önemli rol oynar.

Q6CzSY.png



WxfnGW.png

80 ve 90 cap sürümlerimizde, Job suit seviyesine dayalı özel Job skillerini kullanmayı mümkün kılan bir düzen geliştirmiştik. Bu düzen başlangıçta sağlıklı bir şekilde işlese de, ilerleyen zamanlarda bazı denge sorunlarına yol açtı.

  • Yeni Oyuncular İçin Zorluklar: Yeni başlayan oyuncular, Job seviyesinde geride kalarak mevcut sistemde dezavantajlı duruma düştü.
  • Thief Mesleği İçin Dezavantajlar: Thief oyuncuların Job seviyelerini yükseltmek Trader mesleğine kıyasla daha zor olduğu için, Trader meslek sahibi oyuncular her zaman Job skillerinde önde ilerliyordu.
  • Skill Dengesizlikleri: Trader, Hunter ve Thief meslekleri, Job seviyesi temel alınarak birbirinden bağımsız ve farklı skiller kullanabiliyordu. Bu durum, zamanla oyuncular arasında 'Trader skilleri daha avantajlı' ya da 'Thief skilleri daha güçlü' gibi problemlere yol açarak Job sayılarında dengesizliklere neden oldu.

Yk9Lr5.png

Bu deneyimlerden hareketle, 100 cap sürümünde özel Job skillerini suit ve level gereksinimlerinden tamamen ayırıyoruz. Bu ayırma ile birlikte Job skillerine daha adil ve rekabetçi olacağını düşündüğümüz yeni bir yol ile ulaşılmasını sağlamak istiyoruz.

100 cap sürümünde, 8, 9 ve 10 Degree için ayrı Job Caveler, farklı moblar, çeşitli zorluk seviyeleri ve sıralı Job görevleri bulunuyor. Bu yeni düzen, oyuncuların Job görevleriyle gelişimini desteklerken, her build’in skill setindeki özel yeteneklerin yükseltilmesine ve kilidinin açılmasına olanak tanıyor. Ayrıca, tüm build’ler aynı Job skillerini kullandığı için, her job grubu ve build eşit avantaja sahip oluyor.




mtUJzY.png




Skill Açılımları:

  • Job görevleri, exp ve sp kazandırmanın yanı sıra, build'inizin en altında yer alan özel skilleri açmanıza olanak tanır.
  • Örneğin, Beast Lure Lv1 yeteneğini açmak istediğinizde, oyun size bir uyarı vererek bu skilli aktif hale getirmek için tamamlamanız gereken görevi gösterecektir. Ek olarak, her görev için gerekli bilgiler, mobların konumları, senaryo açıklamaları, görev detayları ve dünya simgesi rehberinde görsel olarak sunulmaktadır.
  • Her skill 5 levele kadar yükseltilebilir ve her yükseltme için farklı görev serilerinin yapılması gerekmektedir. Tüm detaylara ve ipuçlarına H - Quest - Job Quest ekranından ulaşabilirsiniz.

upRMWN.png

Skill Açıklamaları ;

  • Beast Lure: Job modunda, NPC Thief ve Hunter’ların saldırı agrosunu üzerinize çekmenizi sağlar.
  • Blink Trail: Maksimum seviyede 15 metre mesafe katetmenize olanak tanır.
  • Predator’s Mark: Rakip Job oyuncusunu işaretleyerek, haritada canlı ve değişken konumunu takip etmenizi sağlar.
  • Shockwave Strike:Etrafınızdaki rakip Job oyuncularını geriye savuran güçlü bir dalga oluşturur.
  • Paralyzing Toxin: Rakip oyuncuyu hareketsiz bırakır. Etkiden kurtulmak için Purification Pill (Siyah Pil) kullanılabilir.
XJvwTg.png


nuw8sy1.gif
fuih7yo.gif
443j1sq.gif

e49cdoh.gif
obagdx0.gif


Görev Takibi ve Bilgilendirme:

  • H tuşuna basarak Job Quest bölümünden sıradaki görevlerinizi, görevlerin ödüllerini ve tamamladığınızda hangi skili kaçıncı seviyeye yükseltebileceğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

31Yxgd.png

Joymax Kalitesinde Görevler:

  • Tüm Job görevleri, Joymax kalitesinde özenle hazırlanmıştır. Görevlerin senaryosu, mobların lokasyonları ve görev detayları sistematik bir yapı içinde tasarlanarak oyunculara rehberlik edebilecek şekilde optimize edilmiştir.
  • Görevler sıralı bir şekilde açılacak ve H - Job Quest alanından bu sıralı yapıyı takip edebileceksiniz. Oyun, hangi görevi yapmanız gerektiğini rehber bölümünde gösterecek, henüz alamayacağınız görevleri ise listelemeyecektir. (Görselde tüm görevler tamamlandığı için örnek olarak görünmektedir.)


QiF0D9.png


y3ZVYa.png


Rollet Online’da 190'dan fazla yeni görev, 30’dan fazla yeni NPC, Job teleportları ve destek NPC’lerinin daha anlaşılır hale gelmesi için haritada kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyordu. İlk adım olarak, gereksiz bilgilendirme yazılarını kaldırdık ve NPC ikonlarının renklerini yeniden düzenledik.

Silkroad’da tüm NPC ikonlarının standart olarak yeşil olması, haritadaki bilgilerin seçiciliğini azaltıyor ve işleri karmaşıklaştırıyordu. Bu eksikliği gidermek adına, her NPC türünü ayırt etmeyi kolaylaştıran yeni renk kodlarıyla ikonlar oluşturduk. Bu düzenleme sayesinde, oyuncular görevlerini yapacakları NPC’leri, teleport noktalarını ve destek alabilecekleri alanları rahatça bulabilecek. Hem görsel hem de işlevsel açıdan geliştirilmiş bu harita düzeni, oyuncuların oyun içi deneyimini çok daha akıcı ve keyifli hale getireceğini düşünüyoruz.
Silkroad’da tüm NPC ikonlarının standart olarak yeşil olması, haritadaki bilgilerin seçiciliğini azaltarak karmaşıklığa neden oluyordu. Bu eksikliği gidermek için her NPC türünü ayırt etmeyi kolaylaştıran yeni renk kodlarıyla ikonlar oluşturduk.

Bu düzenleme sayesinde, oyuncular görev Npclerini, Teleport noktalarını ve destek alabilecekleri alanları rahatça bulabilirler. Görsel ve işlevsel açıdan geliştirilen bu harita düzeni, oyun içi navigasyonu daha net hale getirerek oyuncuların daha verimli ve akıcı bir deneyim yaşamasını sağlayacak.


0s33bk.gif

aab84f3.png
Haritada yer alan
Yeşil iconlar, Joymax’a ait sabit NPC’leri (silahçı, yüzükçü, kervancı gibi) temsil eder. Bu NPC’ler oyunun temel npcleridir ve konumları değişmez.

km1tfdv.png
Haritada yer alan Turkuaz iconlar, 24 levelden başlayarak 70 levele kadar sizi destekleyecek olan ticaret ve alışveriş noktalarını temsil eder.

537uxr7.png
Haritada yer alan Turuncu iconlar, Job görevlerini, Job NPC’lerini ve Job teleport noktalarını işaret eder. Meslekle ilgili tüm aktiviteleri bu ikonlar aracılığıyla kolayca bulabilirsiniz.

lqtfsk9.png
Haritada yer alan Kırmızı renk iconlar, 24 levelden başlayıp 100 levele kadar yapacağınız bireysel görevlerin NPC’lerini ve görev noktalarını temsil eder.

as2sjk0.png
Haritada yer alan Sarı renk iconlar, sunucuda yer alan Adventure, Grup, Escort, Sinematik ve Rütbe görevlerine giden yolculukta, görevlerin alınıp teslim edileceği NPC’leri temsil eder.





ZszdL4.png

Emek sunucuları, yıllardır Joymax’ın görevleriyle açılıyor ve genellikle oyuncuları yalnızca exp ve sp ile destekliyor. Birçok sunucu bu görevlere ek olarak 1-2 npcde 15-20 tane görev ekleyip görev sistemini bu şekilde kapatmayı seçiyor bugüne kadar bizlerde öyle yapıyorduk ama arka planda görevleri sıfırdan yazmak için uzun zamandır çalışıyorduk. Bir MMORPG oyununda görevlerin sadece tecrübe puanı kazandırmaktan öte, oyuncuları materyal ve özel ödüllerle desteklemesi gerektiğine inanıyoruz. Bununla birlikte biz artık artık bu alışılmış düzenin dışına çıkıp tüm oyuncularımıza sıfırdan oluşturduğumuz kendi görev deneyimimizi yaşatmak istiyoruz.

Rollet Online sunucularında Joymax'ın kasılma alanı görevleri tamamen devre dışı bırakılmıştır. Yani örneğin normal bir private sunucuda silahçıdan aldığınız görevi potçuya götürüyorsunuz, Rollet'te yapacağınız tüm görevler, görevlerin rateleri ve sayıları, ödülleri, exp-sp oranları, npc koordinatları, npcleri, senaryoları kısacası tüm görev yapısı bizim tarafımızdan sıfırdan yazılmıştır.

Eklenen görevler, klasik '1 NPC’den al, 1 NPC’ye teslim et' şeklindeki basit yapıların ötesinde bir deneyim sunuyor. Oyunda ilerledikçe, 30’dan fazla yeni koordinatta yer alan NPC’lerle etkileşime geçerek 190’dan fazla görevi keşfedebilirsiniz. Bu görevler, yalnızca seviye yükselmenize katkı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda oyun dünyasında işinize yarayacak materyaller ve ödüllerle sizi destekler. Yeni görev düzeni, oyun deneyiminize hem çeşitlilik hem de derinlik katmak için özenle tasarlandı.

Yaptığınız ve yapacağınız tüm görevleri, H tuşuna basarak Quest bölümünden kolayca takip edebilirsiniz. Tıpkı Joymax’taki gibi, birçok görev sıralı bir şekilde açılmaktadır. Örneğin, Downhang’daki bir görevi tamamlamadan Hotan’daki ona bağlı göreviniz açılmayacaktır. Görev, ilgili NPC’de ve H-Quest rehber alanında görünmeyecektir. Bunun yerine, yalnızca o an yapmanız gereken görevler rehberde ve npclerde listelenir. Görevlerinizi tamamladıkça, rehber alanına otomatik olarak yeni görevler eklenir ve ilerlemeniz sorunsuz bir şekilde devam eder. Yenilenen görev düzeni, Joymax’ın sunduğu tüm teknolojiyi birebir yansıtarak, oyunculara eksiksiz ve detaylı bir rehberlik sunmaktadır.


tJkXaW.png

Socket Stoneler, Silkroad’da ilk kez 11 Degree ile tanıtılmış ve yalnızca bu derece üzerindeki eşyalara uygulanabilmiştir. Rollet Online, 80 cap’tan itibaren socketleri oyuncuların kullanımına sunarak, kullanıcılarına ekipmanlarını geliştirme ve savaş stratejilerini çeşitlendirme imkânı sunmuştur. 100 cap sürümünde de aktif olarak kullanılmaya devam edilmesini destekliyoruz

7WIAkB.png






VWe1Fv.png




Rollet Online 100 Cap sürümünde, drop olan item ve materyalleri dilediğiniz zaman takip edebileceğiniz kullanışlı bir arayüzü tanıtıyoruz. Bu arayüz sayesinde, önemli dropların tüm detaylarına Discord gibi ek yazılımlara ihtiyaç duymadan canlı olarak ulaşabilirsiniz.

Arayüzde takip edilebilen materyal grupları ;
  • Normal, Sos, Moon ve Sun itemler
  • Silk itemler (Global, Silk Scroll, Damage vb)
  • Talismanlar
  • Socketler
Droplarını takip etmek istediğiniz, önem arz eden farklı materyal grupları varsa konunun altına yorum yazarak öneride bulunabilirsiniz.


Arayüzde takip edebileceğiniz bilgiler ;

  • İtem veya Materyal Adı
  • Droplanan materyalin leveli varsa leveli
  • Karakter Adı
  • Bölge Adı
  • Mob Adı
  • Tarih
Ek olarak aradığınız itemi kimlerin drop ettiğini takip etmek için itemin adını Search kısmına yazarak kolayca erişebilirsiniz.



VLPtLv.png


Silkroad’da uzun vadeli oyunlarda sıkça karşılaşılan temel sorunlardan biri elixir yetersizliğidir. Oyuncuların elixire olan talebi arttıkça, arz yetersiz kalabilir ve bu durum, bazı oyuncuların ellerindeki elixirleri piyasaya sürmeyerek fiyatları yapay şekilde yükseltmesine yol açabilir. Bu durum özellikle bütçesi kısıtlı oyuncuların elixirlere erişimini zorlaştırır. Bu durum yaşandığında, çeşitli toplama - kırdırma etkinlikleri düzenleyerek sunucuya elixir swap desteği sağlayıp, yapay şekilde yükselen elixir fiyatlarını stabil fiyatlara inmesini sağlarız.

32hy3y7.gif






0ESgTs.png

Elixir Swap sayesinde oyuncular;


  • Ellerindeki işe yaramayan elixirleri, daha çok ihtiyaç duyulan elixirlere dönüştürebilir.
  • Örneğin: 50 elixir accessory, elixir swap sistemi aracılığıyla 31 adet elixir protector olarak değiştirilebilir.
  • Kaç adet elixirin kaç adet elixire dönüşeceği sunucudaki elixirlerin toplam sayısı baz alınarak her etkinlikte değişebilir. Bu değişim, tüm oyunculara açık bir şekilde gerçekleşir ve piyasa daralmasının önüne geçilerek fiyatların dengede tutulması sağlanır.
Elixir swap sistemi, yalnızca oyun ekonomisini dengelemekle kalmaz, aynı zamanda kullanılmayan elixirleri dönüştürme imkânı sunarak oyuncuların hem kendi ihtiyaçlarını karşılamasına hem de genel ekonomik işleyişe katkıda bulunmasına olanak tanır. Bu sistem, uzun vadeli oyunlarda ortaya çıkabilecek dengesizlikleri önlemeyi hedefleyen ve her oyuncuya eşit fırsatlar sunmayı amaçlayan yenilikçi bir yaklaşımdır.


bw1fxl7.png



awqi8W.png


zioCek.png

PK (Player Killing), bir oyuncunun başka bir oyuncuyu, belirli riskleri göze alarak, şehir dışında ya da herhangi bir bölgede öldürebilmesi anlamına gelir. Eski Silkroad döneminde, PK sisteminin riskleri oldukça ağırdı. Bir oyuncu PK olduğunda, kaybettiği %2-%4 exp oranları ve sp puanlarının sıfırlanması, ciddi yaptırımlar olarak kabul edilirdi. Hatta oyuncular, PK olmadan önce gapını bozup splerini harcayıp bu duruma hazırlanırdı. Ancak, günümüz Private Silkroad sunucularında bu yaptırımlar artık yetersiz kalmaktadır. Biz, PK sistemini modernize ederek oyunculara daha dinamik ve stratejik bir deneyim sunmayı hedefliyoruz.

wmMzQj.png

PK sıklığı ve PK leveliniz arttıkça, kaybedeceğiniz Exp ve Sp oranları kademeli olarak artar. PK seviyeniz çok yükseldiğinde, bu durum level kayıplarına kadar varabilir. Bu düzenleme ile amacımız, PK’yı oyuncuların sürekli ve karşılıksız bir şekilde birbirini rahatsız ettiği bir davranış biçiminden çıkararak, belirli riskleri göze almayı gerektiren bir mekanizma haline getirmektir. PK sistemini, PvP’ye gelmeyen rakiplerimize karşı sinirlerimizi boşaltmamıza olanak tanıyan, aynı zamanda oyuncuları stratejik düşünmeye teşvik eden ve dengeli bir şekilde kullanıldığında oyuna heyecan katan bir özellik olarak görüyoruz.


dBQe4s.png


coPsCQ.png

80 ve 90 cap sürümlerinde, Magic Popu daha çok görselliğiyle ön plana çıkan içeriklere yer vermek amacıyla kullanıldı. Özellikle oyunun dengesini bozmamak adına, sadece güce etki eden Int +5 / Str +5 Gold Dragon Flag eklenmiş, bunun dışında güce etki eden herhangi bir materyale yer verilmemişti.

100 Cap oyun sürümünde ;

  • Magic Pop’tan elde edilen Grab petler 2 sayfa açık olarak gelirken, F10’dan alınan grab petler yalnızca 1 sayfa açık şekilde sunulacak.
  • Magic Pop ile 6-8 Degree arasındaki Advanced Elixirler oynanarak çıkarılabilir. Extradan biriktirdiğiniz tokenlerle alınan elixir ve lucky powderler ile +7 basıp, itemlerinizi kırdırarakta elde edebilirsiniz, her 2 yolda mevcuttur.
  • Magic Pop içinde bulunan Dress, Attack pet, Grab pet gibi görselliğe dayanan tüm materyaller belirli dönemlerde güncellenmektedir.
  • Eklenen özel deviller güç bakımından üstün değildir, sadece görsel amaçla oyunun belirli dönemlerinde farklı Devil's Spirit'leri eklemeyi düşünüyoruz.

rSunB6.gif


NzLPLw.png


WAOJOu.png
Sunucuda 3 çeşit Magic Pop kartına yer veriyoruz.

  • Silver Magic POP Card : Sunucuda baştan sona yenilenen görevlerden kazanılabilir.
  • Gold Magic POP Card : Silk ile alınabilir ve çeşitli etkinliklerden, uniquelerden kazanılabilir.
  • Premium Magic POP Card : Silk ile satın alınamaz ve etkinliklerden kazanılamaz. Achievements bölümündeki "Try Harder" başarısını tamamlayan oyuncular, F10'dan aldıkları Gold Magic Pop Card'ı ücretsiz olarak Premium Magic Pop Card'a dönüştürebilir ve bunu sınırsız şekilde tekrarlayabilirler. (Premium Magic Pop card aktarıma ve ticarete kapalıdır.)

kspRhc.png


8AmJMQ.png


i3HVLp.png
Magic Pop'tan elde edilen tüm Flaglar, Str 5 - Int 5 olarak kazanılır. Oyunun ilerleyen dönemlerinde farklı görsellere sahip Flaglar eklenerek bu bölüm güncellenecektir, ancak kazanılan Flag’lerin güç değerleri her zaman Str 5 - Int 5 olarak sabit kalacaktır.
kspRhc.png


d36v3V.png

Magic Pop'tan elde edilebilen ADV'lerin derece aralığı 6-8 Degree arasındadır. Sunucuda ADV sistemi orijinal haliyle işlemeye devam edecektir. Token kullanarak +7’ye yükseltilip, full blue basılan ve kırdırılmış eşyalar, bir sonraki dereceye ait +2 ADV üretiminde kullanılabilir. 10 Degree eşyalar kırıldığında, 11 Degree değil, yeniden 10 Degree ADV verecek şekilde ayarlanmıştır.

SHuauM.png


kspRhc.png


nAaBLI.png

Magic Pop bölümüne belirli aralıklarla özel avatarlar ekliyoruz. Bu avatarlar herhangi bir ekstra güç sağlamaz, ancak görsel açıdan F10’daki avatarlara kıyasla daha çeşitli ve estetik bir tasarıma sahiptir.

xVKtj0.png


kspRhc.png


lVa3s1.png

F10'dan alınan Grab petler 1 sayfa envanterle çalışırken, Magic Pop rotasyonuna eklenen Grab petler 2 sayfa envanter kapasitesine sahiptir.

B1MsFf.png


kspRhc.png


6t8kxu.png


PLd2mg.png


kspRhc.png


urjVuj.png

Magic Pop’a belirli aralıklarla farklı Devil's Spirit'ler eklemeyi planlıyoruz. Bu değişiklikler yalnızca görsel çeşitlilik sunmak amacıyla yapılacak olup, güç açısından herhangi bir fark yaratmayacaktır.

kYWsht.png


kspRhc.png


1e6dkO.png


qTnz8X.png


Xe34jD.png

kspRhc.png

Silkroad’da normalde bu materyali kullandığınızda Consignment sistemi vergi almaz. Ancak, Rollet Online sunucularında Consignment sistemi zaten vergisiz çalıştığı için, bu premiumu vergi avantajı sağlamak amacıyla almanıza gerek yoktur.



cB9zL0.png

Tiger Tablet of the Sales King sağladığı avantajlar;

  • Daha Fazla Ürün Listeleme: Satış slotlarınızı artırarak aynı anda daha fazla ürün listelemenizi sağlar.
  • Daha Uzun Satış Süresi: Satışa koyduğunuz ürünler, daha uzun süre satışta kalır, böylece daha geniş bir alıcı kitlesine ulaşabilirsiniz.
  • Satış Bildirimi: Ürününüz satıldığında, oyun ekranında yanıp sönen bir zil simgesiyle bildirim alırsınız. Bu sayede, goldunuzu hızlıca çekebilir ve yeni ürünler ekleyebilirsiniz.


qm7rlX.png



NOT : Bu materyal, erken oyun aşamasında aktif olmayacak olup, hiç aktifte olmayabilir. Sadece, sunucuda böyle bir özelliğin var olduğunun bilgisini vermek amacıyla tanıtımı yapılmaktadır.

J1ZBjh.png

kspRhc.png

Premium Job Detection, oyuncuların Job gizliliğini her gün random saatlerde otomatik olarak devre dışı bırakır. Bu süreler tamamen rastgele saat aralıklarına ayarlıdır ve aktiflik süresi toplamda günlük 6-8 saat arasında değişir. Bu özellik, Job aktivitelerinde strateji ve rekabeti artırmayı hedefler. Oyuncular, artık sadece script ve bot kullanımıyla değil, anlık kararlar ve tepkilerle oyuna katılım göstermek zorunda kalır. Özellikle kervancılar, kervan aktivitelerinde aktif Thief ve Hunterların varlığını daha dikkatli bir şekilde değerlendirmek durumunda kalırken, Thiefler için de daha dinamik ve hedef odaklı bir deneyim oluşur. Premium Job Detector, Job sistemine yeni bir heyecan katmakla birlikte, tüm oyuncuları daha aktif ve rekabetçi bir oyun dünyasına davet eder. Bu özellik sayesinde Job aktiviteleri, sadece rutin bir süreç olmaktan çıkıp daha stratejik bir hale gelir.



5nEnLP.png

Oyun ekranınızdaki ikon yeşil ise, rakip Job’dan herhangi bir oyuncunun oyunda meslek kıyafetinin takılı olmadığı anlamına gelir. Bu durumda, Trader iseniz oyun güvenli kabul edilir.

Oyun ekranınızdaki ikon sarı ise, rakip Job’dan bir oyuncunun oyunda olduğu, ancak hareketsiz (AFK) durumda beklediği anlamına gelir.

Oyun ekranınızdaki ikon kırmızı ise, rakip Job’dan en az bir oyuncunun oyunda aktif olduğu ve hareket ettiği anlamına gelir.

Oyun ekranınızda iconlardan sadece biri görünür ve bu icon, Job aktivitelerine göre otomatik olarak renk ve şekil değiştirir. Teleport zorunluluğu gibi ekstra bir işlem gerektirmez, tamamen canlı bir şekilde çalışır ve durumları gerçek zamanlı olarak takip etmenizi sağlar.



Ekranınızda görünen
wadbwuf.png
veya
17438ut.png
tıkladığınızda, oyunda aktif olan rakip Job oyuncularını liste halinde görüntüleyebilirsiniz.

Kırmızı renk ile listelenen nickler, şehir dışında aktif olarak hareket halindedir ve saldırı alabilir durumdadır.
Yeşil renk ile listelenen nickler, şehir içinde güvenli bölgede bulundukları için saldırıya açık değildir.

vNwjjU.png


RmEsGS.png


AyWh7R.png


100 Cap sürümünde, oyunda adil bir rekabet ortamı sağlamak için bazı skill bugları düzeltilmiştir. El yakma (Imbue), socket ile hızlı skill vurma ve hızlı koşma skiline basarak hızlı skill vurma gibi hatalar giderildi. Bu düzenlemelerle birlikte, artık tüm buildler eşit şartlarda mücadele edebilir. Amacımız, oyun içi mekanikleri daha dengeli bir yapıya kavuşturarak, her buildin kendi potansiyelini eşit şartlarda ortaya koymasını sağlamaktır.


fCTc4l.png


THn4La.gif

Silkroad’da buff açma işlemleri, günümüzde zaman kaybı olarak değerlendiriliyor. Bu süreci tamamen kaldırmak veya buffların kalıcı olmasını sağlamak yerine, daha uyumlu bir çözüm sunmayı amaçlıyoruz. Buff mekaniğinin stratejiye ve görsel estetiğe kattığı değeri koruyarak, buff açma sürelerini %50 oranında hızlandırıyoruz. Böylece oyuncuların oyun temposunu bozmadan savaşlarına daha hızlı odaklanmalarını ve akıcı bir oyun deneyimi yaşamalarını sağlıyoruz.


nIQCTu.png


lTPdKd.png

Achievements, temelinde özel sistem olsa da Silkroad'da ödül dengesi konusunda bazı zorluklar var. 50 farklı başarı eklenebilir, ancak tatmin edici ve değerli 20 ödül sunmak çoğu zaman mümkün olmuyor. Biz Achievements başarılarının 200-500 silk vermesini desteklemiyoruz. Oyuncu zaten bunu düşük fiyatla alabiliyor.

Bu nedenle, 100 cap sürümünde achievements sayısını daha sınırlı tutarak, ödülleri daha işlevsel ve oyuncular için gerçekten faydalı olacak şekilde belirlemeye özen gösterdik.


Birkaç Örnek ;

  • The Writter başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki normal globali her zaman VIP Globale dönüştürebilir
  • Try Harder başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki Magic Pop Card'ı, Premium Magic Pop Card'a herzaman dönüştürebilir.
  • The Traveller başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki normal Reverse Return Scroll'u, daha gelişmiş özellikte Reverse'ye dönüştürebilir.
  • Battle Master başarısını tamamlayan oyuncular, potçudan aldıkları zerk doldurma tüplerini, zerk süresi uzatma tüplerine dönüştürebilir.
Az olsun, gerekirse zor olsun, ama oyuncuya kalıcı faydaları olsun düşüncesindeyiz.


iRiYEJ.png









Jangan Cave VSRO tabanlı sunucularda yaygın ve çözülemeyen bir hata ile bilinir. Moblar, kendileri için belirlenen menzilin dışına çıkarak duvarlara doğru koşmaya başlar. Duvara çarpar ve her çarpışmada oyun yeni bir mob spawn eder. Bu durum her kat ve her slotta gerçekleştiği için cave hızla moblarla dolarak, 1-2 gün içerisinde sunucuya aşırı yük binmesine sebep olur ve sunucu içerisinde lag başlar. Bu hatadan dolayı sunucular genelde Jangan Cave'yi kullanmayı tercih etmezler.

Rollet Online sunucularında Jangan Cave'de tetiklenen bu hata tüm katlarda düzeltildi. 100 Cap sürümünde slot alanı olarak Jangan Cave’yi tercih ediyoruz ve bu bölgedeki tüm özel görevleri aktif hale getiriyoruz.




vefzbF.png

Belirli aralıklarla Magic Pop rotasyonuna eklemeyi planladığımız, renklendirilmiş Devil's Spirit çeşitleridir. Güç açısından F10’daki Devil'lerle hiçbir farkı olmayıp, estetik amaçlı tasarlanmıştır.


nsfyeS.png



Xlur4Q.png


100 cap sürümünün üçüncü aşamasında eklemeyi planladığımız Angel’s Spirit çeşitleridir. Güç açısından, önceki Devil’s Spirit'lere kıyasla farklılıklar içermektedir.


Nj2Qmt.png



IntNLy.png


Yıllardır kale savaşlarında damage, defans ve heal flaglarını aktif olarak kullanıyoruz. Kale savaşı konseptine strateji ve derinlik katmak amacıyla, ekstra özelliklere sahip 2 yeni Fortress War Flag dahil ediyoruz.



HmqvKz.gif


kspRhc.png


ayqzBP.png

Kaleyi alan ekibin yüksek miktarda gold kazanmasını, oyunun dengesi açısından riskli gördüğümüz için vergi oranlarını düşük tutuyoruz. Bunun yerine, kaleyi kazanan guildlere üretim alanında çeşitli ayrıcalıklar sunarak bu açığı dengelemeyi hedefliyoruz.

Fq5xgP.png


kspRhc.png


OtDVoy.png
100 cap sürümünde, kullanıldığında 1 saat boyunca açılan Zerk sürelerini artıran özel bir materyal tanıtıyoruz.

  • Small:+5 saniye (Potçudan temin edilebilir)
  • Medium:+8 saniye (Kale sahibi kısıtlı miktarda üretebilir)
  • Large:+11 saniye (Battle Master Achievements başarısını tamamlayan oyuncular, normal Zerk doldurma tüplerini bu forma dönüştürebilir).
  • XLarge:+14 saniye (Erken oyun aşamasında kapalıdır).

Vwojo0.png


kspRhc.png


pqZ6m3.png


Y5qh9u.png
Sabakuns materyalinin etkinliklerle kazanılması ve Devil’lere kalıcı + eklenmesi, uzun vadede yeni katılan oyuncular için dezavantaj yaratıyor. Silk ile satılması ise güç dengesini fazla etkilediği için bizim seçeneklerimiz arasında değil. Bu nedenle, Devil’lere kalıcı + ekleyen bir materyal sunucumuzda yer almayacak. Bunun yerine;

Materyali International Silkroad’dan hatırlayan oyuncular mutlaka vardır. İlgili materyal, Devil’e rastgele 1 ile 10 arasında süreli bir + değeri ekler. Rollet Online’da, bu materyal Devil’e 4 saat boyunca rastgele bir + değeri sağlayacak ve süre dolduğunda etkisini kaybedecektir. Oyuncular, daha yüksek bir + değeri elde edene kadar bu materyali tekrar tekrar kullanabilir.



kspRhc.png


luqxd1k.png





kspRhc.png



eX4Eia.png


Oyun içinde "W" tuşuna basarak açabileceğiniz bu arayüz, karakterinizin mevcut gold ve SP bilgileriyle birlikte, Kervan ve Battle Arena Kill limitlerini anlık olarak görüntülemenizi sağlar.

BGnnGp.png



UIo9jY.png


bt7696x.png


bcnd2pd.png

Bu etkinliği her Silkroad oyuncusu bilir. Oyunun erken döneminde Capture The Flag etkinliği aktif halde başlayacaktır. Bu etkinlikte resimde görülen ödüller içeride alınan killer ve eventin sonunda hediye olarak gönderilen kupaların Event So-Ok npcsine bozdurulması sonucunda random olarak kazanılabilir.
kspRhc.png




aL2brr.png


tXsgC7.png


Battle Arena Score, genellikle 8v8 formatında, oyuncuların belirli haritalara dağıtılarak mob keserek ve rakipleri yenerek puan topladığı bilinen bir etkinliktir. Ancak, Rollet Online'daki Battle Arena, Joymax’ın sunduğu sistemden farklıdır; özel olarak hazırlanmış ve sunucuda yalnızca bu versiyon oynanabilmektedir.

Takımların Bölünmesi ;


Etkinlik, toplam katılım sayısına göre aşağıdaki şekilde şekillenir:
  • 8vs8 → Küçük Arena
  • 16vs16 → Orta Arena
  • 32vs32 → Büyük Arena

32vs32'nin üzerindeki katılımlar, yani, 64 kişiden fazla oyuncu katıldığında, yukarıda belirtilen kurala göre 65. kişiden başlayacak olan takımların sayısı kontrol edilip, yeniden farklı arenalara bölünerek arenalara gönderilir.

Örneğin ; Toplamda 50 katılımcının olduğu Battle Arena etkinliğinde etkinlik 25-25 olarak takımları dağıtacak ve tüm katılımcıları büyük haritaya gönderecektir.


Disconnect ve Afk İşleyişi ;


Etkinlik sırasında disconnect olan oyuncular, 120 saniye içinde tekrar giriş yaptıklarında etkinlik alanına geri döner ve kaldıkları yerden mücadeleye devam edebilirler.
AFK olduğu tespit edilen oyuncular, sistem tarafından otomatik olarak 3 dakikalık bir yasaklama sürecine alınır. Bu süre dolduğunda, oyuncu etkinlikten diskalifiye edilir ve hesabına giriş yeniden açılır.


Etkinlikteki Puan İşleyişi ;


Battle Arena'daki en büyük sorunlardan biri, bir takımın erken üstünlük sağladığında veya rakip takım koordineli hareket edemediğinde sürekli puan kaybetmesi. Özellikle 600 puan fark yediğiniz bir maçta geri dönüş neredeyse imkânsız hale geldiğinden, oyuncular motivasyonunu kaybediyor ve gerçek potansiyelini ortaya koyamıyor.

Bu durumu önlemek için, Battle Arena etkinliğinde bir takımın en fazla 200 puan fark atmasına izin veriyoruz. 200 puan farka ulaşıldığında, önde olan takımın puan kazanımı tamamen durur. Örneğin, skor 260/60 olduğunda, Kırmızı takımın puanı 61 olmadan Mavi takımın puanı 261’e çıkamaz.

Bu sistem sayesinde, geride kalan takım için her zaman geri dönüş fırsatı doğar ve Rollet’te Battle Arena'lar tam da bu tür heyecan verici geri dönüşlerle doludur.



Zerk Limiti ;


Battle Arena'da her karakter yalnızca bir kez Zerk kullanabilir. Genellikle, oyuncular etkinliğin son 3-5 dakikasında Zerk'lerini koordineli şekilde kullanarak 200 puanlık farkı korumaya çalışır. Bu süreci iyi yönetemeyen taraf, son dakikalarda avantaj kaybederek maçı beklenmedik bir şekilde kaybedebilir.

kspRhc.png




Abu8z6.png


qxuQ0u.png

X-O etkinliği, bir Doğru-Yanlış oyunudur.
  • X Harfi: Yanlışı temsil eder.
  • O Harfi: Doğruyu temsil eder.
Event başladığında, tüm oyuncular ortadaki alanda toplanır. Oyun her aşamada bir soru sorar.
  • Sorunun Doğru olduğunu düşünüyorsanız O bölgesine,
  • Yanlış olduğunu düşünüyorsanız X bölgesine gitmelisiniz.
Karar vermek için 15 saniyeniz vardır
Yanlış tarafı seçen oyuncular diskalifiye edilir.
Doğru seçimi yapan oyuncular, kalanlarla birlikte sıradaki sorulara devam eder.

  • Etkinlik, son 1 kişi kalana kadar devam eder.
  • Son kalan kişi kazanan olarak belirlenir ve etkinlik sonlanır.
kspRhc.png


JrKwVn.png


pC8LJK.png

Numerical Pursuit etkinliğinde, katılımcılara verilen tüm sayılar rastgele ve birbirinden farklıdır. Katılımcıların, haritada rastgele drop olan alanlardan sayıları sırasıyla toplaması gerekir.

Etkinlik Akışı:


  • Resimdeki örnek sayı 383 ise, katılımcı sırasıyla 3-8-3 olarak sayıları toplamalıdır.
  • İlk aşamada 3 haneli bir sayı toplanır.
  • Daha sonra, sırasıyla 4 haneli, 5 haneli ve 6 haneli sayılar toplanır.
  • Oyun her aşamayı tamamladığınızda bir üst haneli sayınızı anında size verecektir. Bu sayıyı karakterinizin üzerinden daima takip edebilirsiniz. Topladığınız sayılar yeşil renge dönecek, toplamadığınız sayılar turuncu olarak görünecektir.
  • Etkinliği kazananı, 6 haneli sayı aşamasını ilk tamamlayan katılımcıdır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler:


  • Yanlış sırayla sayı toplarsanız, bulunduğunuz aşamanın tüm numaralarını en baştan toplamanız gerekir.
  • Örneğin, 5 haneli sayı aşamasında yanlış toplama yaparsanız, tüm 5 haneli sayıları yeniden toplamalısınız.
Doğru sıralamada ve dikkatle ilerleyerek kazanmaya çalışın :)

kspRhc.png


GpKpTs.png


R66Tfh.png

Oyun, katılımcılardan haritada rastgele spawn olan Ay ve Güneş materyallerinden 300'er adet toplamalarını ister.
  • Her takım, yalnızca kendi materyalini toplamalıdır.
  • Güneş Takımı: Sun materyalini toplamalıdır.
  • Ay Takımı: Moon materyalini toplamalıdır.
Rakip takımın materyalini toplarsanız, takım tablonuzdaki gereken materyal sayısı değişmez.

Örneğin : Güneş Takımındaysanız, yalnızca Sun materyalini toplamalı ve takımınızın puan hanesindeki 300 sayısını 0'a indirmeye çalışmalısınız.



7p4zj6f.png
h74uw3c.png
d2r89a7.png

Yıldız Materyalleri ve Etkileri

  • 1. Aşamada, haritada az sayıda yıldız materyali ortaya çıkar. Bu materyali her iki takımın oyuncuları da toplayabilir.
  • 2. Aşamada, toplanan yıldız materyali, rakip takımdan 1 oyuncunun haritadaki konumunu görmenizi sağlar. Ancak, bir takım yıldız materyalini kullandığında, rakip takımın tüm oyuncularına, lokasyonlarının deşifre edildiği bilgisi mutlaka iletilir.
i1i5hk0.png
e9crc9z.png
g24bnmp.png


kspRhc.png


LXebvT.png

Eventin İlk Bölümünün Kazananı ve İkinci Bölüm Detayları

Yukarıdaki resimde, Sun Takımı ilk bölümü kazandı çünkü 300 olan materyal sayısını 0'a indirmeyi başardılar.

Kazanan Takımın Avantajları

  • İlk bölümü başarıyla tamamlayan takım olan Güneş Takımı, şu güçlendirmeleri kazanır:
  • Çok hızlı koşma yeteneği, %100 artırılmış hasar, Avcı rolü
  • Moon Takımı (ilk bölümü kaybeden takım), herhangi bir güçlendirme almaz.

2. Bölüm Avla ve Saklan

  • Güneş takımı, avcı olarak Moon Takımı'nı avlamaya başlar. Moon Takımı oyuncuları, avcıların süresi dolana kadar ölmeden kaçmalı ve saklanmalıdır.

Star Materyalini Doğru Zamanda Kullanmanın Önemi

  • Güneş Takımı, Star materyalini kullandığında, Moon Takımı'nın oyuncuları, lokasyonlarının deşifre edildiğini öğrenir. Bu durumda, konumlarını hızla değiştirmelidirler. Av olan takımda Star materyelini kullanabilir ve üzerlerine doğru gelen avcıyı erkenden farkedip lokasyonunu değiştirebilir.

Avcılara Ayrılan Süre

  • Güneş takımına verilen avcı süresi, içerideki oyuncu sayısına göre değişiklik gösterir. Katılım sayısı yüksekse süre artar, düşükse azalır.

kspRhc.png


retdndn.png


rji3z2n.png

Balloon Detectives, Jangan Cave'de spawn olan balonlardan materyal alarak bir üst tura çıkmayı amaçlayan bir etkinliktir.

Etkinlik Akışı

  • Etkinlik başladığında, Jangan Cave’in B1, B2, B3 ve B4 odalarında birer balon spawn olur.
  • Oyuncular sırayla balonları bularak içlerindeki materyali almalıdır. İlk balondan materyali alan oyuncular, bir sonraki balonu aramaya devam edebilir. Sıralamayı takip etmeyen oyuncular bir sonraki balondan materyal alamazlar.
  • Her balondan sınırlı sayıda oyuncu materyal alabilir. Limit dolduğunda balon yeni oyunculara materyal vermez.

Katılım Limitleri

  • B1 → 20 Oyuncu
  • B2 → 10 Oyuncu
  • B3 → 5 Oyuncu
  • B4 → 1 Oyuncu
Tüm balonlardan materyal alarak sırasıyla ilerleyen oyuncular arasından, B4'teki balonu ilk bulup materyal alan oyuncu etkinliği kazanır.


kspRhc.png

DwySLa.png
Etkinlik hazırlık aşamasındadır, tamamlandığında forum adresimiz üzerinden detaylı anlatımını yapacağız

ro8rEQ.png

kspRhc.png

GjakmX.png


uHhuC4.png

Bu etkinlikte, STR ve INT oyuncular farklı arenalara gönderilir ve 10 tur boyunca spawn olan uniquelerden puan toplamaya çalışır.

  • Her unique spawn olduğunda, event alanına Zerk kutuları da eklenir, böylece oyuncular her tur Zerkli olarak başlayabilir.
  • Unique’lerle birlikte eliteler de spawn olur, bu yüzden oyuncular hem saldırıp puan toplamalı hem de kendilerini korumalıdır.
  • 10 tur sonunda en yüksek puana sahip bireysel oyuncu etkinliği kazanır.

Eşitlik Durumu:

  • 10. turda puanlar eşitse, geride kalan tüm oyuncular elenir.
  • Puanları eşit olan oyuncular için "Beraberlik Roundu" başlar.
  • Bu roundda Unique’yi öldüren oyuncu etkinliğin kazananı olur.

kspRhc.png


ja5EX2.png


eaPfie.png

Bu etkinlikte katılımcılar otomatik olarak iki takıma ayrılır. Sistem, bir takımı saldıran, diğerini ise savunan taraf olarak belirler.

  • Saldıran takımın amacı, 15 dakika içinde Tower’ı yıkmaktır. Eğer yıkamazsa, savunan taraf otomatik olarak galip gelir.
  • Saldıran takım, örneğin 7. dakikada Tower’ı yıkmayı başarırsa, etkinlik yeni bir challenge başlatır.
  • Bu aşamada roller değişir: Önceki savunan taraf saldırıya, saldıran taraf ise savunmaya geçer. Yeni saldıran takımın Tower’ı 7 dakikadan daha kısa sürede yıkması gerekmektedir.
  • Eğer yeni saldıran takım, belirlenen süreden önce Tower’ı yıkarsa, challenge’ı kazanarak etkinliği galip tamamlar.

kspRhc.png


0SUdEG.png


iixS3Z.png
Etkinliğe katılan tüm oyuncular, Kırmızı ve Mavi takımlara rastgele olarak dağıtılır. Etkinlik başlamadan önce, tüm oyunculara eşit şansa sahip olacak şekilde bir şanslı numara atanır. Bu sayede, etkinlik adil bir şekilde başlar ve her oyuncunun şansı eşit olur.

c2qrenb.png

Takımlarda kaç oyuncu bulunduğu, puan tablosunda gösterilir. Ancak bu tablo, bir skor tablosu değildir; yalnızca takımlardaki oyuncu sayılarını belirtir.

Örneğin, resimdeki tabloda:

  • Mavi Takımda: 2 oyuncu
  • Kırmızı Takımda: 2 oyuncu bulunmaktadır.
cibatua.png

Etkinlik alanında, birden fazla hedefe hasar verebilen tüm skiller yasaktır ve kullanılamaz. Tüm oyuncular yalnızca tekil hedeflere saldırı yapabilirler.

pdypln3.png

Bu etkinlikte 2 temel amaç vardır:

  • Ödül Kazanmak: Şanslı sayı kutularını doğru seçip kestiğinizde, ödüller kazanabilirsiniz.
  • Rakipleri Elemek: Rakip takım oyuncularını eleyen şanslı kutuları bulduğunuzda, her kutu ile 1 rakip oyuncuyu eleyerek takımınızı galibiyete taşıyabilirsiniz.

pzzbp7i.png


ncauhm6.png

  • Şanslı kutulardan birini yok ettiğinizde, oyun bunu size bildirir ve rakip takımdan 1 oyuncuyu diskalifiye eder.
  • Tüm şans kutuları hızlıca yok edilir ve ardından yeniden event bölgesinde spawn olur. Bu sırada yeni round başlar.
Bu süreci, pokerde kartların karıştırılmasına benzetebilirsiniz. Oyun, kutuların yerlerini değiştirerek, şanslı kutuların bulunduğu bölgelerin ezberlenmesini engeller.

sgrerms.png
baublpj.png
lpskxvh.png
.
tey0dfk.png


kspRhc.png



XrQgId.png


0eEG5k.png

Styria Clash etkinliğine yalnızca Job modunda katılım sağlanabilir.
  • Etkinlikteki 1. amaç rakip Job karakterlerini öldürmek ve takımınıza puan kazandırmaktır.
  • Etkinlikteki 2. amaç Puan sandıklarını (Styria Storage Box) toplayarak, daha fazla puanla etkinliği tamamlamak ve kazanmak hedeflenir.

Etkinlik Özellikleri:

  • Rollet'teki Styria Clash etkinliği, standart kuralların yanı sıra birçok farklı sistematik özellik içerir.
  • Etkinlikte toplanan Styria Storage Box'ların toplamda 5 farklı yararlı veya zararlı işlevi vardır

2rskfk8.png
e3ohyxs.png
n6y5tqp.png
gavn1gm.png
tm1q7xc.png
tc1wp0s.png

  • Puan kazanabilirsiniz.
  • Puan kaybedebilirsiniz.
  • 0 Puan alabilirsiniz.
  • Unlucky ile karşılaşabilirsiniz. (Topladığınız kutudan Unlucky karşılığı aldığınızda karakteriniz Hp oranınız kaç ise %100 hasar alacak ve öleceksiniz.)
  • Kutuları topladığınızda bazen özel ödüller kazanabilirsiniz.
NOT : Katılımcılar Styria Storage Box'u her topladıklarında International Silkroad'da olduğu gibi 5 saniye hareketsiz ve saldırıya açık olurlar.


Rollet'te Styria Clash Dengeleme Özellikleri


Styria Clash etkinliklerinde, genellikle bir tarafın aşırı güçlü olması ve rakip tarafı baskı altında tutması nedeniyle etkinliğin oynanış zevkini yıpratıyor. Bu durum, üstün tarafın geri çevrilemez bir puan farkı oluşturmasına ve rakip takımın oyundan kopmasına neden oluyor.

Rollet'te, oynanış zevkini artırmak ve dengeli bir rekabet ortamı sağlamak için kaybeden takıma avantaj sağlayacak bazı özellikler eklenmiştir.


1. Avantaj: Puan Farkına Göre Dengeleme


Örnek Durum:
  • Trader Jobu Puanı: 365
  • Thief Jobu Puanı: 47
  • Puan Farkı: 318
Eğer bir takım diğerine 200 puandan fazla fark atarsa, geride kalan takım için özel avantajlar devreye girer.

Puan Kaybını Engelleme:

  • Geride olan takım öldüğünde, rakip takım artık öldürmelerden puan alamaz. Örneğin; Thief takımı oyuncuları 100 kez çıkıp ölse bile, Trader takımı bu ölümlerden puan kazanamaz.

Ekstra Puan Kazanma:

  • Geride olan takım (örnek: Thief takımı), Trader takımından bir oyuncuyu öldürdüğünde, +20 puan kazanır.
  • Trader takımından ayrıca -20 puan düşer.
  • Bu durumda, toplamda +40 puanlık fayda sağlanmış olur.

Puan Farkının Kapanması:

  • Geride olan takım, 200 puanlık farkı kapattığında, bu puan algoritması durur.
  • Hangi takım yeniden 200 puandan fazla geriye düşerse, avantaj o takım için tekrar uygulanır.

1. Avantaj


Resimde Trader jobunun puanı 365, Thief jobunun puanı 47'dir.

  • Styria Clash etkinliğinde 1 takım diğer takıma 200 puandan fazla fark atarsa, geride olan takım öldüğünde karşı takıma artık puan kazandırmaz. Yani mevcut puan tablosunda Thiefler 100 kerede çıkıp ölse Traderler killden puan alamazlar.
  • Thief jobu 200 puan fark yediği için etkinlikte zayıf durumdadır. Trader tarafında bir oyuncuyu öldürdüğünde hanesine 20 puan kazandıracak ve trader takımından -20 puan silecektir. Bu yaşandığında Thief takımı 20 puan kazanıp, Trader takımından da -20 puan sildiği için puan kazanımı aslında +40 puan olmuş olacaktır. Thief jobu ne zaman 200 puanlık farkı kapatırsa bu puan algoritması duracak ve yeniden 200 puandan fazla hangi takım geriye düşerse ona yine uygulamaya başlayacaktır.


phy0dk1.png

2. Avantaj Kaybeden Takıma Ek Destek


İlk avantaj bir noktaya kadar etkili olsa da, bir takım diğerini tamamen domine ediyorsa, avantajın etkisi sınırlı kalabilir. Bu durumun yaşanması halinde, oyunun kaybeden tarafa sunacağı ek bir avantaj devreye girer.

Güçlendirme Mekanizması:


  • Etkinlik süresi: 15 dakika.
  • Kontrol noktaları: Oyun, 3., 7. ve 11. dakikalarda kaybeden takımın durumunu kontrol eder.
Eğer geride kalan takım (örneğin Thief takımı), 200 puandan fazla fark yemiş ve rakiplerine direnemiyorsa, oyunun ilerleyen dakikalarında kaybeden takımın doğma alanına özel bir güçlendirme mobu spawn edilir.

Mobun Öldürülmesi:

  • Thief takımı, güçlendirme mobunu öldürdüğünde, tüm takım üyeleri resimdeki random güçlendirmelerden birer tane kazanır. Güçlendirmeler, yalnızca yaşayan oyunculara verilir. Takım, herkes hayattayken mobu öldürürse, tüm üyeler güçlendirmeleri alır.
  • Güçlendirmeler, Thief takımının rakiplerine karşı üstünlük sağlamasına yardımcı olur ve puan farkını kapatma şansı sunar. Eğer Thief takımı bu avantajı kullanarak 200 puan fark atmayı başarırsa, sistem bu kez Trader takımını desteklemeye başlar.

Bu sistem, etkinliğin her iki taraf için de heyecanlı ve rekabetçi bir şekilde devam etmesini sağlar. Oyuncular, etkinlikten kopmadan 15 dakika boyunca mücadeleye odaklanabilir.


2xruwah.png


op4mt7y.png
l17u5fg.png
jexwolu.png


kspRhc.png





SjLxkO.png

Ublsxc.png


Shambala etkinliği, 4 kattan oluşan bir mücadele eventidir. Oyuncular, her katta moblardan anahtar düşürerek bir üst kata geçmeye çalışır. Odaların limiti dolmadan anahtar bulanlar ilerler, geride kalanlar elenir.

  • 1. katta tüm oyuncular ortak noktada başlar, anahtar bulanlar 2. kata geçer (Maksimum 20 oyuncu, kalanlar elenir).
  • 2. katta yeni bir anahtar düşürenler 3. kata geçer (Maksimum 10 oyuncu, geri kalanlar elenir).
  • 3. katta son anahtarı bulanlar final kata ulaşır (Yalnızca 3 oyuncu, diğerleri elenir).
  • Final kata geçen 3 oyuncu, unique’leri keserek ödüllerini alır ve etkinliği tamamlar.



kspRhc.png


JZ8y3q.png


PtCap6.png

Etkinlik Modları


Find the Lost Monster etkinliğinin 2 modu bulunmaktadır. Etkinlik başladığında, oyun rastgele bir mod seçer ve katılımcılara duyurur. Ardından tüm katılımcılar 2 takıma ayrılır.

1. Mod: Öldür ve Topla

Bu modda amaç, haritada rastgele spawn olan event moblarını öldürüp, içlerinden çıkan 0-9 arasındaki rastgele sayıları toplamaktır.

  • Toplanan puanlar, etkinlik alanındaki tüm oyunculara duyurulur.
  • Katılımcılar, puanlarını puan tablosundan takip edebilir.

2. Mod: Bul ve Öldür

Bu modda amaç, haritada rastgele spawn olan event moblarını öldürerek 0-15 puan kazanmak ve takımınızı öne geçirmektir.

  • Puanlar moblardan düşmez, yaratık öldürüldüğünde kazanılan puan anında duyurulur ve takımın hanesine eklenir.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Etkinlik başladığında haritada çok az sayıda event yaratığı spawn olur.
  • Yaratıklar öldürüldükçe daha fazla mob spawn olmaya başlar.
  • Başlarda aldığınız puanların rehavetine kapılmayın. İlerleyen dakikalarda artan mob sayısı sayesinde rakip takım hızlıca önünüze geçebilir.


kspRhc.png




----------------------

6ATnWv.png
Server Dungeon, toplamda 10 kattan oluşan, champion, giant, elite ve unique’lerden oluşan tüm sunucunun katılabildiği zorlu bir zindandır. Oyunun 3. aşamasında aktif hale gelir ve içeride Seal of Sun eşyaları drop edilebilir.

Her kat, oyuncuların dayanıklılığını test eden giderek zorlaşan moblarla doludur.



YWxJZ5.png

kspRhc.png



OOGNLJ.png


MxS94i.png

Unique etkinliği, iki ayrı arenada STR - INT olarak gerçekleşen bir mücadeledir. Katılımcılar birbirlerinin alanını görebilir, ancak müdahale edemez.

  • Kayıt süreci tamamlandığında, INT oyuncuları sağ arenaya, STR oyuncuları sol arenaya ışınlanır ve 180 saniyelik geri sayım başlar.
  • Süre dolduğunda, "UNIQUE SPAWN" bölgelerinde uniqueler ortaya çıkar.
  • Kesilen uniqueler sonrası tüm arenada Zerk kutuları belirir, oyuncular ikinci tura hazırlanırken geri sayım yeniden başlar.
  • Final turunda, STR ve INT yazan merkez alanlarda final uniqueleri spawn olur.
  • Final uniqueler kesildiğinde, oyuncular Downhang’a ışınlanır ve etkinlik sona erer.

kspRhc.png



oBCfaF.png


gZSIjW.png

Katılım ve Takımlar


Event saatinde, tüm katılımcıların kayıtları toplanır ve etkinlik başladığında oyuncular rastgele 2 Survival takımına dağıtılır.
  • Takımlar, katılımcı sayısına göre eşit olarak belirlenir:
  • 50 kişi katılıyorsa, takımlar 25/25 olarak,
  • 100 kişi katılıyorsa, takımlar 50/50 olarak ayrılır.

Etkinlik Akışı

  • Takımlar, 3 round kazanan takımın galip ilan edileceği bir mücadeleye girer.
  • Örnek skorlar: 0-0, 1-0, 2-1, 2-2, 3-2. 3-2’ye ulaşan takım etkinliği kazanır.
  • Ölen katılımcılar, round bitimine kadar yani yaşayan oyuncular birbirlerini tamamen öldürene kadar yerde ölü olarak kalırlar.
  • Her round, 5 dakikalık bir süreile sınırlandırılmıştır.
  • Eğer 5 dakika içinde tüm rakipler öldürülemezse, süre sonunda hangi takımda daha fazla yaşayan oyuncu varsa, o takım roundun kazananı ilan edilir.

Disconnect Durumları


Disconnect olan oyuncular, 120 saniye içinde tekrar giriş yaparlarsa:
  • Mevcut roundda ölü olarak başlarlar.
  • Sonraki roundda, takımlarıyla birlikte mücadeleye devam edebilirler.





kspRhc.png



O0Q2aq.png
Bu etkinlik, herkesin bildiği klasik bireysel Survival Arena’dır. Tüm oyuncular kendilerine ayrılmış alanlara yerleştirilir ve etkinlik başlar.

Adil bir mücadele sağlamak için:


  • Tüm karakterler aynı görünür, ancak itemler normal şekilde görüntülenir.
  • Effectler ve açılan bufflar gizlenerek, oyuncuların birbirine odaklanmasını zorlaştırır ve savaş ortamını daha dengeli hale getirir.

39yUVs.png

kspRhc.png


Q9WXhp.png


ircUFq.png

Battle of Teams, rastgele oluşturulan 4 takımın, içerideki Tower'ı yok etmek için mücadele ettiği bir etkinliktir. Ancak bu etkinliği farklı kılan, her round sonunda bir takımın elenmesi ve kalan oyuncuların yeniden rastgele takımlara dağıtılmasıdır.

Bu sistemde, 1. roundda en güçlü takımda yer alabilirsiniz, ancak 2. roundda zayıf bir takıma düşebilirsiniz. Finale kadar ilerleyen bir oyuncunun takımı ve takım arkadaşları toplamda 3 kez değişecektir.


Eşitlik Mekanizması

Eğer takımların dengeli dağılmasını engelleyen bir oyuncu sayısı farkı oluşursa, sistem 1-2 oyuncuyu diskalifiye ederek eşitliği sağlar.
Örneğin: 11 oyuncu katıldığında, 8 oyuncu 4 takıma 2+2+2+2 şeklinde yerleştirilir, açıkta kalan 3 oyuncu ise mecburen etkinlik dışı bırakılır.


Tower Mekanizması

  • Tower her zaman hasar alabilir, ancak belirli anlarda koruma moduna geçerek neredeyse hiç hasar almaz.
  • Bu süreçte, takımlar rakiplerini öldürerek puan kazanmaya odaklanmalıdır.
  • Koruma süresi sona erdiğinde, Tower'a yeniden normal saldırılar yapılabilir.
Her roundda bir takım elenir ve toplam 3 round sonunda kazanan takım belirlenir.

kspRhc.png


PEF25J.png
Drunk Event, uzun yıllardır bilinen klasik etkinliklerden biridir. Etkinlik başlamadan önce, oyuncular karakterlerini güvenli bir noktaya götürmeye çalışır. Etkinlik süresince karakterler tıklanan yere gitmek yerine rastgele yönlere hareket ederek beklenmedik tepkiler verir. Bu kaotik ortamda, oyuncular kontrol sağlamaya çalışırken eğlenceli anlar yaşar.

XebfID.png


kspRhc.png



XsDKig.png


b85IN0.png

Mined Mob etkinliğinde toplamda 60 adet mayın mobu bulunmaktadır. Bu moblar katılımcılardan birini öldürüp kendini imha eder. İmha olan her mob, 10 saniye sonra yeniden doğar.

Bu etkinlikte başarılı olmak için, poker oynarken kart sayar gibi mobları takip etmeniz gerekir. Eğer bir mob görüş açınızda yeni doğuyorsa, o mob kesinlikle ödül veren mob değildir ve ona saldırmamalısınız.

Etkinlik Detayları:


  • Etkinlik toplamda 3 rounddan oluşur.
  • Her roundda yalnızca 1 gerçek mob bulunur ve yalnızca 1 kazanan olabilir. Event süresince toplamda 3 kazanan oyuncu olabilir.
  • Ölen oyuncular, resimdeki özel materyali kullanarak karakterlerini canlandırabilir.
    b3rstb7.png
    Bu materyali Gold ile Rich Seller npc'sinden uygun fiyatlarla tedarik edebilirsiniz.
  • Materyali kullanmadan yeniden doğan oyuncular eventten diskalifiye olurlar.


kspRhc.png


zIbF12.png
Bu etkinlik, herkesin bildiği klasik LMS'dir. Event başladığı andan itibaren içeride hayatta kalan son oyuncu eventin kazananı olur.

fV0dOF.png

kspRhc.png


JaJuaY.png


57voUB.png


s3jn5ey.png
q6s7uiy.png
di7ff3a.png
auebjqo.png

Etkinlik alanında karakterler yürüyemez, yalnızca Force/Event bölümünde tüm buildler tarafından kullanılabilen kayma skilleriyle hareket edebilirler. Alanda rastgele bir noktada ödül spawn olur. Ödülü ilk bulan ve alan oyuncu, etkinliği kazanır ve etkinlik sona erer.


kspRhc.png


yhpGlr.png


LXcs64.png


Etkinliğin amacı, Muhan şehrindeki Tower'ı yıkmaktır. Ancak, şehirde oyunun askerleri bulunur ve bu askerler birbirlerini iyileştirir, korur, oyuncuları iter ve mücadeleyi zorlaştıran engeller oluşturur. Bu etkinlik takım halinde değil, bireysel olarak yapılır. Tüm oyuncular Muhan şehrine girerek Tower’ı yıkmaya çalışır. Tower’ı başarıyla yıkan oyuncu, etkinliğin kazananı olur.



kspRhc.png



h6649yg.png



PHP:
[CENTER][IMG]https://i.hizliresim.com/3xdc39t.png[/IMG]
[URL='https://www.facebook.com/RolletOnline'][IMG]https://i.hizliresim.com/sbhb60s.png[/IMG][/URL][URL='https://discord.gg/KXuxnAwjtb'][IMG]https://i.hizliresim.com/870dclo.png[/IMG][/URL][URL='https://www.youtube.com/@rolletonlineoffical'][IMG]https://i.hizliresim.com/aivxrwi.png[/IMG][/URL][URL='https://www.instagram.com/rolletonline/'][IMG]https://i.hizliresim.com/tarfd51.png[/IMG][/URL][URL='https://www.rolletonline.org/'][IMG]https://i.hizliresim.com/5e7im34.png[/IMG][/URL][URL='https://forum.rolletonline.org/'][IMG]https://i.hizliresim.com/nlu3k97.png[/IMG][/URL][/CENTER]


 

Üst