








Türkiye’de Discord’un kısıtlanması nedeniyle, oyuncularımıza kesintisiz bilgi aktarımı sağlamak için güncellemeler, rehberler, client hataları ve diğer önemli konularla ilgili duyurularımızı forum adresimiz üzerinden paylaşmaktayız.



AKCeNT Online adıyla bir Silkroad sunucusu hazırlayıp, (2016-2017 yıllarında aynı adı taşıyan diğer sunucular, bizimle ilgisi olmayan sahte projelerdir.) reklam çalışmalarımızın ardından sunucuya start verdik ve kısa sürede kayda değer bir oyuncu kitlesine ulaştık.
O dönemde oldukça aktif olan Facebook’ta reklam yapmanın yanı sıra, o dönemde bulunduğumuz il genelinde Hereke, İzmit, Köseköy ve Körfez gibi kalabalık ilçelerde, özellikle üniversite kampüslerine yakın bölgeler, şehir içi alanlar ve otobüs güzergahlarındaki tüm boş billboardları kiralayarak kapsamlı bir tanıtım kampanyası düzenlemiştik.
Bu reklam kampanyası, o dönemde oyunda büyük bir yankı uyandırdı. Bölgedeki pek çok oyuncu, billboardlarda sergilenen reklamlarımızı gördü ve Facebook sayfamızda başlatılan paylaşım etkinliğine katılarak bu reklamların fotoğraflarını çekip paylaştı. Ne yazık ki o döneme ait elimizde başka görseller bulunmuyor. Bulabildiğim 3 görsel bile bu kampanyanın hatırasını yaşatmaya yetiyor.
Yaklaşık 3 yıl boyunca sunucu sürekli geliştirildi ve oyuncular tarafından beğenildi. Bu sürenin sonunda işlerimizin yoğunlaşması, oyuna yeteri kadar vakit ayıramayacak hale gelmemiz nedeniyle bu projenin sonlanacağı tarihi duyurup, sunucularımızı kapatıp, Silkroad Online alanından uzaklaşmıştık.


2014-2015 yıllarında yoğun iş tempomun hafiflemesiyle birlikte, tek başıma Rollet adıyla yeni bir proje üzerinde çalışmaya başladım. Bu proje, Rollet Online 120 Cap sürümüydü. (Bizden sonra aynı adı taşıyan ve exploit içeren videoları internette dolaşan diğer sunucular, bizimle ilgisi olmayan sahte projelerdir.) Yaklaşık 2.5 - 3 yıl boyunca devam eden 120 Cap projesinin, zamanla artan mental yorgunluk ve iş yoğunluğum nedeniyle faaliyetlerini sonlandırma kararı aldım. Kapanış tarihi duyurulduktan sonra, tüm faaliyetler durduruldu ve Silkroad alanından bir kez daha uzaklaştım. Ancak, Rollet'in resmi domaini olan www.rolletonline.org'u, sunucu kapalı olsa bile sürekli yenilemeye devam ettim. Bu yüzden bizim yokluğumuzda açılan sahte projeler, www.rolletonline.com uzantısıyla açılabilmiş, ancak org domaini ile açılamamıştır.


Yıllar sonra, Rollet Online'ın resmi Facebook sayfasına küfürlü mesajlar yağdığını fark ettim. Olayın nedenini araştırırken, Rollet Online adını kullanarak 120 Cap, 80 Cap, 90 Cap ve 100 Cap sürümlerinde birçok sahte sunucu açıldığını ve bu sunucuların insanları dolandırdığını gördüm. Dolandırılan oyuncular, gerçek sayfamızı hedef alarak öfkelerini dile getiriyordu. Ancak o dönemde bu sektörü takip etmediğim için mesajları kontrol etmiyordum ve durumu oldukça geç fark ettim.
Bu durumu mesaj atan kişilere tek tek açıklayarak, aynı zamanda Facebook sayfamızda bir duyuru paylaştım. Yaşadığım bu süreç, içimde yeniden bir sunucu açma isteği uyandırdı. Fırsat buldukça Rollet Online'ın 80 Cap sürümünü geliştirmek için çalışmalara başladım.
17 Ocak 2020’de, Rollet Online 80 Level sunucusu resmi olarak duyuruldu ve bu sunucunun Cap yükseltme alarak devam edeceği açıklandı. O dönemde "Cap Upgrade" kavramı pek bilinmiyor ve birçok kişi tarafından ciddiye alınmıyordu. Çoğu oyuncu, bunun gerçekleşmesi mümkün olmayan bir fikir olduğunu düşünüyor ve dolandırıcılık olarak değerlendiriyordu. O yıllarda trend olan sunucular genellikle kısa süreliğine açılır, birkaç kale savaşı oynandıktan sonra kapatılırdı. Rollet Online 80 Cap sürümü, 1.5 yıl boyunca oynandıktan sonra;
20 Ağustos 2021 tarihinde, sunucularımız 90 levele güncellenerek tüm özellikleri yeniden yapılandırıldı ve geliştirildi. O günden bugüne, 3.5 yıldır kesintisiz olarak 90 Cap sürümünde hizmet vermeye devam ediyoruz. Toplamda 5. yılımızı tamamlamamızın ardından,
7 Mart 2025 tarihinde, Rollet Online sunucusu 100 Level sürümüne güncelleniyor



Rollet Online, adalet ve eşitliği ön planda tutarak oyunculara eşit bir başlangıç noktası ve dengeli bir rekabet ortamı sağlamayı hedefliyor. Hem yeni başlayanların hem de deneyimli oyuncuların keyif alacağı bir deneyim sunmak için tüm detaylar titizlikle hazırlandı. Oyuncularımızın memnuniyeti ve oyunun sürdürülebilirliği, geliştirme sürecimizin temelini oluşturuyor.




Silk : 3.5 yıl boyunca oynanan 90 cap sürümünden 100 cap sürümüne, belirli başarılara ulaşan oyunculara sınırlı miktarda silk aktarım hakkı tanındı. Tüm oyuncuların aktardığı toplam silk miktarı 74.550 oldu. 74.550 silkin toplamda TL tutarı 11.285 TL'dir.

Sunucu bazlı hesaplandığında 11.285 TL tutarındaki silk, aktarım yapan oyuncu sayısını baz aldığımızda kişi başı 1461 silke tekabül etmektedir. 1461 Silkin TL tutarı şuan için 250 TL civarındadır.

Eski oyuncularımızın, güce etki eden hiçbir materyali aktarmalarına izin verilmez. 100 capa geçiş süreci, tüm oyuncularımız için dengeli bir şekilde planlanmış olup, materyal aktarım başvurusu yapabilecek hesapların yaptığı başvurular, şeffaf bir şekilde forum adresimizde paylaşılmaktadır.




















Rollet Online’daki Token Sistemi, International Silkroad ile aynı oran ve teknolojiyle geliştirildi. Soldier’s Token ve General’s Token, ekipmanların yanı sıra stone, elixir,reverse ve lucky powder gibi önemli materyallerin elde edilmesinde de kullanılabilir. Erken oyunda reverseye kadar tokenler ile alıp rahatça devam edebilirsiniz. Token biriktirme stratejisi, oyuncular arasındaki güç dengesini belirleyen kritik faktör olacak, planlı harcayanlar ile plansız harcayanlar arasındaki güç farkı gittikçe daha belirginleşecek.
Tüm oyuncular, eski ya da yeni fark etmeksizin 24 level olarak başlıyor. 40 levele kadar, slotlardaki moblardan Soldier’s Token toplayarak Downhang’daki destek NPC’lerinden ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. 43-70 level arasındaki moblardan ise General’s Token drop olmaya başlıyor. Bu tokenlerle Hotan’daki NPC’lerde alışveriş yapmaya devam edebiliyorsunuz.
International token sistemi, oyuncuların zamanlarını daha verimli kullanmalarını ve güçlü partiler kurarak rekabette avantaj sağlamalarını destekliyor. Tokenlerle alınabilen Reverse, Lucky Powder, Return Scroll, Speed, Elixir ve Horse (At) gibi özel materyaller, 75 level sonrasında kullanıma kapanıyor.


Bu sorunu önlemek için Rollet Online’da özel bir sistem geliştirildi. Soldier’s Token ve General’s Token yalnızca karakterler tarafından toplanabilir. Pet ile token toplamaya çalışıldığında, ekranda bir uyarı mesajı belirir ve işlem engellenir. Bu yenilik, tüm oyuncuların eşit şartlarda token biriktirmesini sağlayarak herkesi eşitler.
Rollet Online’da erken oyun deneyimi, beceri ve stratejinin ön planda olduğu, herkesin eşit şartlarda mücadele edebileceği şekilde tasarlandı. Yapılan tüm düzenlemeler, oyuncuların hem keyifli hem de dengeli bir oyun süreci geçirmesi için hayata geçirildi.


















Silk, oyuncular için önemli olsa da bizim önceliğimiz gold ekonomisidir. Ancak, oyunculara gold harcatmak uğruna fahiş fiyatlar belirlemek istemiyoruz. Yüksek fiyatlar, ilerleyen dönemlerde yeni katılan oyuncular için dezavantaja dönüşüyor. Gold ekonomisini önemsiyoruz, ancak oyunu sadece sınırsız kervan çekme mekanizmasına dayalı bir hale getirmiyoruz.
Oyuncuların sürekli kervan çekmesi sizlere de bizlere de fayda sağlamaz. Fazlaca yapılan her kervan aktivitesi sunucu içerisindeki enflasyonu artırmaya başlar. Önceden 5 kervan yapıyorsanız zamanla 10 kervan yapmaya başlamak zorunda kalıyorsunuz. Bu nedenle, kervan aktivitelerini daha dengeli bir hale getirerek sizi job savaşlarına yönlendirmeyi amaçlıyoruz. Silkroad bu günlerde sadece "kervan çek, gold kazan" mantığına dönmüş olsa da böyle bir oyun değildir. Burada önemli olan, savaşın bir parçası olmak ve hayatta kalacak kadar ekonomik güce sahip olmaktır.


Private sunucu geliştiricilerinin temel hedeflerinden biri, oyunda goldun değerli olmasını sağlamak. Ancak günümüz koşullarında, mevcut kervan sistemi nedeniyle uzun vadede gold enflasyonu engellenemiyor.
Kervan sisteminin işleyişine baktığımızda, oyuncular NPC'den mal alıp diğer şehirdeki NPC'ye satarak sürekli kazanç sağlıyor. Bu sistemde, ticaretteki en önemli faktör olan müşteri her zaman hazır bulunuyor. Herkes aynı aktiviteyi yaparak kolayca gold biriktirebiliyor. Dolayısıyla, gold ekonomisi için dengeleyici bir mekanizma oluşturulamıyor.


Teoride, thief mesleği bu ticareti engellemesi gereken bir rol olarak sunuluyor. Ancak, pratikte thief mesleği genellikle oyunun erken döneminde güçlenen birkaç oyuncu ve bazı oyuncu gruplarının kontrolünde kalıyor. Oyunun her evresinde, bu meslek etkili olamıyor. Sonuç olarak, traderler hiçbir ciddi engelle karşılaşmadan sürekli kazanmaya devam ediyor. Gold enflasyonu, giderek artıyor ve sorun çıkarmaya başlıyor. Gold miktarını dengelemek amacıyla sunucu sahipleri, yüksek miktarda gold ile alınabilen dungeon taşları gibi materyaller sunuyor. Ancak bu çözüm, oyunun dengesine zarar veriyor. Aktif olarak oynayan ve servet edinmiş oyuncular bu materyalleri kolayca alabilirken, oyuna yeni başlayan veya geriden gelen oyuncular için bu oldukça zor hale geliyor. Bu durum, yeni oyuncuların rekabete ayak uyduramamasına ve oyundan uzaklaşmasına neden oluyor.
Sonuç olarak kervan sisteminin kontrolsüz kazanç mekanizması ve goldun değersizleşmesine yönelik çözümler, yalnızca güçlü oyuncuları ödüllendirirken, oyundaki diğer oyuncuları dezavantajlı duruma sokuyor. Bu nedenle, gold ekonomisini daha dengeli hale getirmek için yenilikçi sistemler ve mekanizmalar geliştirilmesi gerekiyor. Bugün International Silkroad'ı bu bağlamda herkes eleştirse de, Joymax geliştiricileri Job sistemini güncellemeye mecbur bırakıldı. Otomatik kervan çeken botlar, aşılan limitler, evlerdeki farklı internetler, proxyler, 8-10 tane bilgisayarlar, sanal bilgisayar bunlar ucu bucağı olmayan engellenemez suistimallerdir. Engellemek için sistemin değişmesi gerekiyordu ve öyle yapıldı.
Vsro bazlı sunucular olarak günümüz bilgi dağarcığında International Silkroad gibi yeni bir Job sistemi oluşturmamız şuan için imkansız değil ama kolayda görünmüyor. Bu nedenle elimizdeki Job sistemini daha kullanışlı, dengeli ve gerekirse daha zor bir hale getirerek bu problemleri hep birlikte aşmamız gerekiyor.

Silkroad'da kervan sistemini daha dengeli ve heyecanlı bir hale getirmek için, meslekler arasındaki etkileşimi artırmak ve kervan aktivitelerini daha zorlu hale getirmeyi hedefliyoruz.
Mevcut düzende, kervan sırasında spawn olan skillsiz bot thief ve hunter NPC'ler genellikle etkisiz kalmakta, sayıları arttığında ise oyun performansını olumsuz etkilemektedir. Traderler Hunter kabul etmiyor, güvenlikle alakalı hiçbir endişe duymuyor. Çünkü günümüz silkroadında artık 10'lu - 20'li değil, 100 trader trace atıp kervan aktivitesi yapıyor ve bizler 1 avuç thiefin toplanmış 100 kişiyi durdurmasını istiyoruz. Bunu yapacak thief oyuncular bulamayız. Bu dengenin ortasını bulmak için Rollet Online’da, Trader ve Thief meslekleri kervan aktivitesi sırasında artık gerçek oyuncular gibi saldıran özel kervan tehditleri ile karşılaşacaktır. Bu yeni tehditler şu özelliklere sahiptir;
- Oyun içerisinde gerçek oyuncu hareketlerini taklit ederek daha zorlu bir mücadele sunar.
- Petlere yüksek, karakterlere düşük hasar verir: Bu tehditler, doğrudan karakteriniz için değil, kervan petleriniz için tehlike oluşturur.
- 1 trader kervanından çıkan NPC thieflerin saldırıları, yanındaki trader petlerine de hasar vermeye başlar. Böylelikle 100 trader yeteri kadar Hunterı olmadan kervan çekiyorsa kendi kendilerini yok etmiş olurlar.
- Kervan aktivitelerinin kolaylığı bir nebze kırılarak, bu sürecin daha dikkatli bir şekilde planlanması gerekecektir.
Bu düzenle birlikte, Hunter mesleği daha fazla önem kazanacaktır. Kervan tehditleri, kervan petlerine odaklandığı için, traderlerin korunmasının sağlanması adına güçlü hunterlara daha fazla ihtiyaç duyulacaktır. Traderler 100 kişi toplanıp, içlerinde bot hesaplarını götüremeyeceklerdir. Böylece, meslekler arasındaki etkileşim artacak ve meslek dengesi daha sağlıklı bir hale gelecektir. Yapılan tüm değişiklik ve güncellemeler Thief mesleği içinde geçerlidir.


Üçlü job sisteminin, günümüz Silkroad'ında rekabet odaklı stratejiler geliştirmek ve mücadele etmek için gerekli olduğuna inanıyoruz. Rakip mesleklere geçişte yalnızca 30 dakikalık bir kısıtlama bulunacak, bunun dışında herhangi bir sınırlama olmayacaktır. Yeni sürümde International Token sistemi olduğu için Kervan aktiviteleri 75. seviyeden sonra yapılabilir.

Kervan aktiviteleri Jangan, Downhang ve Hotan şehirlerinde gerçekleştirilebilir.


Oyun içi NPC’lerde 75, 90 ve 95 level aralıklarında üç farklı normal Trans peti bulunmaktadır. F10 mağazasında silk ile satılan özel bir Trans pet bulunmaz. Özel Trans pet kullanımı, yalnızca Achievements bölümündeki "Veteran Trader" ve "Sly Thief" başarılarını tamamlayan oyuncular için mümkündür. Bu başarıları elde edenler, daha güçlü ve tükenmeyen özel 2 farklı Trans petine sahip olurlar. 'Sly Thief' başarısı karşılığında, Thiefe ayrılmış olan trans peti, 'Veteran Trader' başarısı karşılığında, Tradere ayrılmış olan trans peti kullanılabilir.
Special kervan saatleri, NPC’leri ve görevleri, erken oyun aşamasında erişime kapalıdır.


















9 Degree Seal of SOS, SOM ve SUN itemleri, 76-90 level aralığındaki tüm moblardan düşebilir. Ayrıca, Dimension Hole Kalia's Hideout - ★★ zindanından da elde edilebilir. Dungeon giriş materyalleri, NPC’lerde gold ile satılmaz. Bunun yerine, levelinize uygun slotlarda ortaya çıkan Dimension Pillar’ları öldürerek giriş taşlarını toplayabilirsiniz.











Job Cavede yer alan tüm uniquelerden 100 level Final itemler drop edilebilir. Ek olarak çeşitli silk item kazançları da vardır.


100 level Final itemler elde etmek için bir diğer önemli kaynaktır. Medusa'yı yenmek, takım çalışması gerektirir.



80 ve 90 cap sürümlerimizde, Moon ve Sun eşyalarının droplarını oyunun her döneminde açık tutmayı tercih ettik. Oyunculara vaat edilen içerikleri sunarak, açık deyip kapalı tutma gibi stratejiler izlemedik. Bu yaklaşım, bazı oyuncuların hızlı güçlenmesine ve hasar dengelerinin bozulmasına neden oldu. Topluluğun bu duruma yönelik tepkilerini dikkate alarak, artık orijinalliği korumaktan ziyade oyuncularımızın beklentilerine öncelik veriyoruz.
Tüm SOX item gruplarının dropları açık olduğunda, Sun itemleri elde etmek zorlaştığı için sun item droplarını alabilen oyuncu sayısı düşük kalıyor. Bu dengesizlik, bazı oyuncuların aşırı güçlenmesine, diğerlerinin geride kalmasına yol açıyor. Aynı zamanda, nadiren bulunan eşyaların aşırı değerlenmesine ve sahiplerinin yüksek fiyatlar talep etmesine yol açarak oyun içi ticarette büyük uçurumlar meydana getiriyor.
100 cap sürümünde, oyunu 3 farklı evreyle ele alıyoruz.
Bu sistemdeki temel sorunlar, her item türü için ayrı ayrı 40 silke immortal almak zorunda kalmak ve ikinci aşamaya geçiş sürecinin gereğinden uzun sürmesi.
Önce normal iteme immortal için sürekli 40 silk harcanıyor, ardından Moon geldiğinde tekrar, Sun geldiğinde yine tekrar. Bu durum, oyuncuların bir noktadan sonra item geliştirmeyi bırakmasına ve oyundan kopmasına neden oluyor. Çünkü sürekli gelip geçici itemlere maximum fiyat üzerinden immortal almak zorunda bırakılmak, oyuna devam etmeyi maliyetli ve sürdürülemez hale getiriyor. Her SOX grubu için ayrı ayrı 40 silk immortal ücreti talep etmek oyuncuların bakış açısından ve işin hakkaniyet tarafına bakıldığında etik bir yaklaşım değil.
Oyunu 3 ayrı evrede ele almak, oyunun 2. evresinde aramıza katılan oyuncuların item gücü açısından rekabete dahil olabilmesini sağlar. Ayrıca, her aşamada drop oranlarını daha geniş bir oyuncu kitlesinin erişebileceği şekilde dengelememize olanak tanır.



- Magic Stone of Immortal (Sos & Final Items): 25 Silk
- Magic Stone of Immortal (Seal of Moon Items): 30 Silk
- Magic Stone of Immortal (Seal of Sun Items): 40 Silk


Tüm koleksiyonları tamamlayan oyuncular, Seal of Moon silahını koleksiyonları teslim edip alabiliyor. Koleksiyonların ticareti açık olduğu için, oyuncular ellerindeki fazla kartları takas edebilir ve ekip arkadaşlarına destek sağlayabilir.
Ayrıca, oyunu farklı aşamalara böldüğümüz için, her aşamada drop oranlarının 80 ve 90 cap sürümlerine kıyasla çok daha erişilebilir olacağını da belirtmek istiyoruz.



- F10 üzerinden alınan grab petler, yalnızca 1 sayfa açık olarak kullanılabilir.
- Magic Pop oynanarak kazanılan grab petler ise doğrudan 2 sayfa açık olarak başlar ve bu şekilde süresiz olarak kullanılabilir. (Pet süresiz değildir, 2. sayfanın açık olmasına dair bir süre kısıtlaması yoktur)

International Silkroad’ın Pet2 sistemini oldukça başarılı buluyoruz. Ancak, Vsro tabanlı sunuculara bu özelliği şimdilik entegre edilemediği için mevcut attack pet sisteminde güncellemeler yaparak bu petlerin oyun içinde daha aktif kullanılmasını sağlayacak geliştirmelere odaklanıyoruz.
80 ve 90 cap sürümlerinde kazanılan Fellow petler 100 cap sürümünde;
- Geliştirilmiş Fellow pet özelliklerine sahip olmayacaktır.
- Normal petlerle aynı hasar değerine sahip olacak ve üzerine binilme özelliği kapalı olacaktır.
- Bu petlerin tek farkı, görsel olarak daha hoş bir tasarıma sahip olmalarıdır.
Aslında buradaki amacımız, 80 ve 90 capta belirli başarılara ulaşmış oyuncularımıza, Pet2 görünümündeki petlerini 100 cap sürümüne aktarımını sağlamak ve aynı zamanda yeni oyuncularımız için de görsel dengeyi korumaktır. Bu doğrultuda, yeni oyuncularımıza da 1 adet Pet2 sunarak, görsel açıdan oluşabilecek hoşnutsuzluğu önlemek istiyoruz.

Oyunun ilk aşamasında, özel olarak geliştirilmiş Fellow petler bulunmuyor. Ancak, ilerleyen aşamalarda oyuncuların erişimine açılması planlanıyor.

Geliştirilmiş Fellow petler, özel saldırı mekanikleri ve ses efektleriyle donatılmış, yüksek defans ve saldırı gücüne sahip petlerdir. Bu özellikleri sayesinde, savaşlarda daha dayanıklı ve etkili bir yardımcı haline gelirler.






- Komisyon Alınmaz: Konsinye üzerinden ürün pazarlarken veya bir ürün sattığınızda, oyun sizden hiçbir şekilde komisyon almaz. Komisyon almama özelliği için 'Tiger tablet of the sales king' almanıza gerek yoktur.
- Kesintisiz Ödeme: Ürününüzü kaç gold’a satarsanız, Konsinye kazancınızı eksiksiz bir şekilde size öder.


- Yeni Oyuncular İçin Zorluklar: Yeni başlayan oyuncular, Job seviyesinde geride kalarak mevcut sistemde dezavantajlı duruma düştü.
- Thief Mesleği İçin Dezavantajlar: Thief oyuncuların Job seviyelerini yükseltmek Trader mesleğine kıyasla daha zor olduğu için, Trader meslek sahibi oyuncular her zaman Job skillerinde önde ilerliyordu.
- Skill Dengesizlikleri: Trader, Hunter ve Thief meslekleri, Job seviyesi temel alınarak birbirinden bağımsız ve farklı skiller kullanabiliyordu. Bu durum, zamanla oyuncular arasında 'Trader skilleri daha avantajlı' ya da 'Thief skilleri daha güçlü' gibi problemlere yol açarak Job sayılarında dengesizliklere neden oldu.

100 cap sürümünde, 8, 9 ve 10 Degree için ayrı Job Caveler, farklı moblar, çeşitli zorluk seviyeleri ve sıralı Job görevleri bulunuyor. Bu yeni düzen, oyuncuların Job görevleriyle gelişimini desteklerken, her build’in skill setindeki özel yeteneklerin yükseltilmesine ve kilidinin açılmasına olanak tanıyor. Ayrıca, tüm build’ler aynı Job skillerini kullandığı için, her job grubu ve build eşit avantaja sahip oluyor.

Skill Açılımları:
- Job görevleri, exp ve sp kazandırmanın yanı sıra, build'inizin en altında yer alan özel skilleri açmanıza olanak tanır.
- Örneğin, Beast Lure Lv1 yeteneğini açmak istediğinizde, oyun size bir uyarı vererek bu skilli aktif hale getirmek için tamamlamanız gereken görevi gösterecektir. Ek olarak, her görev için gerekli bilgiler, mobların konumları, senaryo açıklamaları, görev detayları ve dünya simgesi rehberinde görsel olarak sunulmaktadır.
- Her skill 5 levele kadar yükseltilebilir ve her yükseltme için farklı görev serilerinin yapılması gerekmektedir. Tüm detaylara ve ipuçlarına H - Quest - Job Quest ekranından ulaşabilirsiniz.

Skill Açıklamaları ;
- Beast Lure: Job modunda, NPC Thief ve Hunter’ların saldırı agrosunu üzerinize çekmenizi sağlar.
- Blink Trail: Maksimum seviyede 15 metre mesafe katetmenize olanak tanır.
- Predator’s Mark: Rakip Job oyuncusunu işaretleyerek, haritada canlı ve değişken konumunu takip etmenizi sağlar.
- Shockwave Strike:Etrafınızdaki rakip Job oyuncularını geriye savuran güçlü bir dalga oluşturur.
- Paralyzing Toxin: Rakip oyuncuyu hareketsiz bırakır. Etkiden kurtulmak için Purification Pill (Siyah Pil) kullanılabilir.






Görev Takibi ve Bilgilendirme:
- H tuşuna basarak Job Quest bölümünden sıradaki görevlerinizi, görevlerin ödüllerini ve tamamladığınızda hangi skili kaçıncı seviyeye yükseltebileceğinizi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Joymax Kalitesinde Görevler:
- Tüm Job görevleri, Joymax kalitesinde özenle hazırlanmıştır. Görevlerin senaryosu, mobların lokasyonları ve görev detayları sistematik bir yapı içinde tasarlanarak oyunculara rehberlik edebilecek şekilde optimize edilmiştir.
- Görevler sıralı bir şekilde açılacak ve H - Job Quest alanından bu sıralı yapıyı takip edebileceksiniz. Oyun, hangi görevi yapmanız gerektiğini rehber bölümünde gösterecek, henüz alamayacağınız görevleri ise listelemeyecektir. (Görselde tüm görevler tamamlandığı için örnek olarak görünmektedir.)


Rollet Online’da 190'dan fazla yeni görev, 30’dan fazla yeni NPC, Job teleportları ve destek NPC’lerinin daha anlaşılır hale gelmesi için haritada kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyordu. İlk adım olarak, gereksiz bilgilendirme yazılarını kaldırdık ve NPC ikonlarının renklerini yeniden düzenledik.
Silkroad’da tüm NPC ikonlarının standart olarak yeşil olması, haritadaki bilgilerin seçiciliğini azaltıyor ve işleri karmaşıklaştırıyordu. Bu eksikliği gidermek adına, her NPC türünü ayırt etmeyi kolaylaştıran yeni renk kodlarıyla ikonlar oluşturduk. Bu düzenleme sayesinde, oyuncular görevlerini yapacakları NPC’leri, teleport noktalarını ve destek alabilecekleri alanları rahatça bulabilecek. Hem görsel hem de işlevsel açıdan geliştirilmiş bu harita düzeni, oyuncuların oyun içi deneyimini çok daha akıcı ve keyifli hale getireceğini düşünüyoruz.
Silkroad’da tüm NPC ikonlarının standart olarak yeşil olması, haritadaki bilgilerin seçiciliğini azaltarak karmaşıklığa neden oluyordu. Bu eksikliği gidermek için her NPC türünü ayırt etmeyi kolaylaştıran yeni renk kodlarıyla ikonlar oluşturduk.
Bu düzenleme sayesinde, oyuncular görev Npclerini, Teleport noktalarını ve destek alabilecekleri alanları rahatça bulabilirler. Görsel ve işlevsel açıdan geliştirilen bu harita düzeni, oyun içi navigasyonu daha net hale getirerek oyuncuların daha verimli ve akıcı bir deneyim yaşamasını sağlayacak.







Emek sunucuları, yıllardır Joymax’ın görevleriyle açılıyor ve genellikle oyuncuları yalnızca exp ve sp ile destekliyor. Birçok sunucu bu görevlere ek olarak 1-2 npcde 15-20 tane görev ekleyip görev sistemini bu şekilde kapatmayı seçiyor bugüne kadar bizlerde öyle yapıyorduk ama arka planda görevleri sıfırdan yazmak için uzun zamandır çalışıyorduk. Bir MMORPG oyununda görevlerin sadece tecrübe puanı kazandırmaktan öte, oyuncuları materyal ve özel ödüllerle desteklemesi gerektiğine inanıyoruz. Bununla birlikte biz artık artık bu alışılmış düzenin dışına çıkıp tüm oyuncularımıza sıfırdan oluşturduğumuz kendi görev deneyimimizi yaşatmak istiyoruz.
Rollet Online sunucularında Joymax'ın kasılma alanı görevleri tamamen devre dışı bırakılmıştır. Yani örneğin normal bir private sunucuda silahçıdan aldığınız görevi potçuya götürüyorsunuz, Rollet'te yapacağınız tüm görevler, görevlerin rateleri ve sayıları, ödülleri, exp-sp oranları, npc koordinatları, npcleri, senaryoları kısacası tüm görev yapısı bizim tarafımızdan sıfırdan yazılmıştır.
Eklenen görevler, klasik '1 NPC’den al, 1 NPC’ye teslim et' şeklindeki basit yapıların ötesinde bir deneyim sunuyor. Oyunda ilerledikçe, 30’dan fazla yeni koordinatta yer alan NPC’lerle etkileşime geçerek 190’dan fazla görevi keşfedebilirsiniz. Bu görevler, yalnızca seviye yükselmenize katkı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda oyun dünyasında işinize yarayacak materyaller ve ödüllerle sizi destekler. Yeni görev düzeni, oyun deneyiminize hem çeşitlilik hem de derinlik katmak için özenle tasarlandı.
Yaptığınız ve yapacağınız tüm görevleri, H tuşuna basarak Quest bölümünden kolayca takip edebilirsiniz. Tıpkı Joymax’taki gibi, birçok görev sıralı bir şekilde açılmaktadır. Örneğin, Downhang’daki bir görevi tamamlamadan Hotan’daki ona bağlı göreviniz açılmayacaktır. Görev, ilgili NPC’de ve H-Quest rehber alanında görünmeyecektir. Bunun yerine, yalnızca o an yapmanız gereken görevler rehberde ve npclerde listelenir. Görevlerinizi tamamladıkça, rehber alanına otomatik olarak yeni görevler eklenir ve ilerlemeniz sorunsuz bir şekilde devam eder. Yenilenen görev düzeni, Joymax’ın sunduğu tüm teknolojiyi birebir yansıtarak, oyunculara eksiksiz ve detaylı bir rehberlik sunmaktadır.



Arayüzde takip edilebilen materyal grupları ;
- Normal, Sos, Moon ve Sun itemler
- Silk itemler (Global, Silk Scroll, Damage vb)
- Talismanlar
- Socketler
Arayüzde takip edebileceğiniz bilgiler ;
- İtem veya Materyal Adı
- Droplanan materyalin leveli varsa leveli
- Karakter Adı
- Bölge Adı
- Mob Adı
- Tarih



Elixir Swap sayesinde oyuncular;
- Ellerindeki işe yaramayan elixirleri, daha çok ihtiyaç duyulan elixirlere dönüştürebilir.
- Örneğin: 50 elixir accessory, elixir swap sistemi aracılığıyla 31 adet elixir protector olarak değiştirilebilir.
- Kaç adet elixirin kaç adet elixire dönüşeceği sunucudaki elixirlerin toplam sayısı baz alınarak her etkinlikte değişebilir. Bu değişim, tüm oyunculara açık bir şekilde gerçekleşir ve piyasa daralmasının önüne geçilerek fiyatların dengede tutulması sağlanır.






100 Cap oyun sürümünde ;
- Magic Pop’tan elde edilen Grab petler 2 sayfa açık olarak gelirken, F10’dan alınan grab petler yalnızca 1 sayfa açık şekilde sunulacak.
- Magic Pop ile 6-8 Degree arasındaki Advanced Elixirler oynanarak çıkarılabilir. Extradan biriktirdiğiniz tokenlerle alınan elixir ve lucky powderler ile +7 basıp, itemlerinizi kırdırarakta elde edebilirsiniz, her 2 yolda mevcuttur.
- Magic Pop içinde bulunan Dress, Attack pet, Grab pet gibi görselliğe dayanan tüm materyaller belirli dönemlerde güncellenmektedir.
- Eklenen özel deviller güç bakımından üstün değildir, sadece görsel amaçla oyunun belirli dönemlerinde farklı Devil's Spirit'leri eklemeyi düşünüyoruz.



- Silver Magic POP Card : Sunucuda baştan sona yenilenen görevlerden kazanılabilir.
- Gold Magic POP Card : Silk ile alınabilir ve çeşitli etkinliklerden, uniquelerden kazanılabilir.
- Premium Magic POP Card : Silk ile satın alınamaz ve etkinliklerden kazanılamaz. Achievements bölümündeki "Try Harder" başarısını tamamlayan oyuncular, F10'dan aldıkları Gold Magic Pop Card'ı ücretsiz olarak Premium Magic Pop Card'a dönüştürebilir ve bunu sınırsız şekilde tekrarlayabilirler. (Premium Magic Pop card aktarıma ve ticarete kapalıdır.)








Magic Pop bölümüne belirli aralıklarla özel avatarlar ekliyoruz. Bu avatarlar herhangi bir ekstra güç sağlamaz, ancak görsel açıdan F10’daki avatarlara kıyasla daha çeşitli ve estetik bir tasarıma sahiptir.



F10'dan alınan Grab petler 1 sayfa envanterle çalışırken, Magic Pop rotasyonuna eklenen Grab petler 2 sayfa envanter kapasitesine sahiptir.






Magic Pop’a belirli aralıklarla farklı Devil's Spirit'ler eklemeyi planlıyoruz. Bu değişiklikler yalnızca görsel çeşitlilik sunmak amacıyla yapılacak olup, güç açısından herhangi bir fark yaratmayacaktır.






Silkroad’da normalde bu materyali kullandığınızda Consignment sistemi vergi almaz. Ancak, Rollet Online sunucularında Consignment sistemi zaten vergisiz çalıştığı için, bu premiumu vergi avantajı sağlamak amacıyla almanıza gerek yoktur.

Tiger Tablet of the Sales King sağladığı avantajlar;
- Daha Fazla Ürün Listeleme: Satış slotlarınızı artırarak aynı anda daha fazla ürün listelemenizi sağlar.
- Daha Uzun Satış Süresi: Satışa koyduğunuz ürünler, daha uzun süre satışta kalır, böylece daha geniş bir alıcı kitlesine ulaşabilirsiniz.
- Satış Bildirimi: Ürününüz satıldığında, oyun ekranında yanıp sönen bir zil simgesiyle bildirim alırsınız. Bu sayede, goldunuzu hızlıca çekebilir ve yeni ürünler ekleyebilirsiniz.

NOT : Bu materyal, erken oyun aşamasında aktif olmayacak olup, hiç aktifte olmayabilir. Sadece, sunucuda böyle bir özelliğin var olduğunun bilgisini vermek amacıyla tanıtımı yapılmaktadır.


Premium Job Detection, oyuncuların Job gizliliğini her gün random saatlerde otomatik olarak devre dışı bırakır. Bu süreler tamamen rastgele saat aralıklarına ayarlıdır ve aktiflik süresi toplamda günlük 6-8 saat arasında değişir. Bu özellik, Job aktivitelerinde strateji ve rekabeti artırmayı hedefler. Oyuncular, artık sadece script ve bot kullanımıyla değil, anlık kararlar ve tepkilerle oyuna katılım göstermek zorunda kalır. Özellikle kervancılar, kervan aktivitelerinde aktif Thief ve Hunterların varlığını daha dikkatli bir şekilde değerlendirmek durumunda kalırken, Thiefler için de daha dinamik ve hedef odaklı bir deneyim oluşur. Premium Job Detector, Job sistemine yeni bir heyecan katmakla birlikte, tüm oyuncuları daha aktif ve rekabetçi bir oyun dünyasına davet eder. Bu özellik sayesinde Job aktiviteleri, sadece rutin bir süreç olmaktan çıkıp daha stratejik bir hale gelir.

Oyun ekranınızdaki ikon yeşil ise, rakip Job’dan herhangi bir oyuncunun oyunda meslek kıyafetinin takılı olmadığı anlamına gelir. Bu durumda, Trader iseniz oyun güvenli kabul edilir.
Oyun ekranınızdaki ikon sarı ise, rakip Job’dan bir oyuncunun oyunda olduğu, ancak hareketsiz (AFK) durumda beklediği anlamına gelir.
Oyun ekranınızdaki ikon kırmızı ise, rakip Job’dan en az bir oyuncunun oyunda aktif olduğu ve hareket ettiği anlamına gelir.
Oyun ekranınızda iconlardan sadece biri görünür ve bu icon, Job aktivitelerine göre otomatik olarak renk ve şekil değiştirir. Teleport zorunluluğu gibi ekstra bir işlem gerektirmez, tamamen canlı bir şekilde çalışır ve durumları gerçek zamanlı olarak takip etmenizi sağlar.
Ekranınızda görünen
veya
tıkladığınızda, oyunda aktif olan rakip Job oyuncularını liste halinde görüntüleyebilirsiniz.
Kırmızı renk ile listelenen nickler, şehir dışında aktif olarak hareket halindedir ve saldırı alabilir durumdadır.
Yeşil renk ile listelenen nickler, şehir içinde güvenli bölgede bulundukları için saldırıya açık değildir.
100 Cap sürümünde, oyunda adil bir rekabet ortamı sağlamak için bazı skill bugları düzeltilmiştir. El yakma (Imbue), socket ile hızlı skill vurma ve hızlı koşma skiline basarak hızlı skill vurma gibi hatalar giderildi. Bu düzenlemelerle birlikte, artık tüm buildler eşit şartlarda mücadele edebilir. Amacımız, oyun içi mekanikleri daha dengeli bir yapıya kavuşturarak, her buildin kendi potansiyelini eşit şartlarda ortaya koymasını sağlamaktır.

Kırmızı renk ile listelenen nickler, şehir dışında aktif olarak hareket halindedir ve saldırı alabilir durumdadır.
Yeşil renk ile listelenen nickler, şehir içinde güvenli bölgede bulundukları için saldırıya açık değildir.







Bu nedenle, 100 cap sürümünde achievements sayısını daha sınırlı tutarak, ödülleri daha işlevsel ve oyuncular için gerçekten faydalı olacak şekilde belirlemeye özen gösterdik.
Birkaç Örnek ;
- The Writter başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki normal globali her zaman VIP Globale dönüştürebilir
- Try Harder başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki Magic Pop Card'ı, Premium Magic Pop Card'a herzaman dönüştürebilir.
- The Traveller başarısını tamamlayan oyuncular ellerindeki normal Reverse Return Scroll'u, daha gelişmiş özellikte Reverse'ye dönüştürebilir.
- Battle Master başarısını tamamlayan oyuncular, potçudan aldıkları zerk doldurma tüplerini, zerk süresi uzatma tüplerine dönüştürebilir.

Jangan Cave VSRO tabanlı sunucularda yaygın ve çözülemeyen bir hata ile bilinir. Moblar, kendileri için belirlenen menzilin dışına çıkarak duvarlara doğru koşmaya başlar. Duvara çarpar ve her çarpışmada oyun yeni bir mob spawn eder. Bu durum her kat ve her slotta gerçekleştiği için cave hızla moblarla dolarak, 1-2 gün içerisinde sunucuya aşırı yük binmesine sebep olur ve sunucu içerisinde lag başlar. Bu hatadan dolayı sunucular genelde Jangan Cave'yi kullanmayı tercih etmezler.
Rollet Online sunucularında Jangan Cave'de tetiklenen bu hata tüm katlarda düzeltildi. 100 Cap sürümünde slot alanı olarak Jangan Cave’yi tercih ediyoruz ve bu bölgedeki tüm özel görevleri aktif hale getiriyoruz.





Yıllardır kale savaşlarında damage, defans ve heal flaglarını aktif olarak kullanıyoruz. Kale savaşı konseptine strateji ve derinlik katmak amacıyla, ekstra özelliklere sahip 2 yeni Fortress War Flag dahil ediyoruz.






- Small:+5 saniye (Potçudan temin edilebilir)
- Medium:+8 saniye (Kale sahibi kısıtlı miktarda üretebilir)
- Large:+11 saniye (Battle Master Achievements başarısını tamamlayan oyuncular, normal Zerk doldurma tüplerini bu forma dönüştürebilir).
- XLarge:+14 saniye (Erken oyun aşamasında kapalıdır).




Materyali International Silkroad’dan hatırlayan oyuncular mutlaka vardır. İlgili materyal, Devil’e rastgele 1 ile 10 arasında süreli bir + değeri ekler. Rollet Online’da, bu materyal Devil’e 4 saat boyunca rastgele bir + değeri sağlayacak ve süre dolduğunda etkisini kaybedecektir. Oyuncular, daha yüksek bir + değeri elde edene kadar bu materyali tekrar tekrar kullanabilir.




Oyun içinde "W" tuşuna basarak açabileceğiniz bu arayüz, karakterinizin mevcut gold ve SP bilgileriyle birlikte, Kervan ve Battle Arena Kill limitlerini anlık olarak görüntülemenizi sağlar.







Takımların Bölünmesi ;
Etkinlik, toplam katılım sayısına göre aşağıdaki şekilde şekillenir:
- 8vs8 → Küçük Arena
- 16vs16 → Orta Arena
- 32vs32 → Büyük Arena
32vs32'nin üzerindeki katılımlar, yani, 64 kişiden fazla oyuncu katıldığında, yukarıda belirtilen kurala göre 65. kişiden başlayacak olan takımların sayısı kontrol edilip, yeniden farklı arenalara bölünerek arenalara gönderilir.
Örneğin ; Toplamda 50 katılımcının olduğu Battle Arena etkinliğinde etkinlik 25-25 olarak takımları dağıtacak ve tüm katılımcıları büyük haritaya gönderecektir.
Disconnect ve Afk İşleyişi ;
Etkinlik sırasında disconnect olan oyuncular, 120 saniye içinde tekrar giriş yaptıklarında etkinlik alanına geri döner ve kaldıkları yerden mücadeleye devam edebilirler.
AFK olduğu tespit edilen oyuncular, sistem tarafından otomatik olarak 3 dakikalık bir yasaklama sürecine alınır. Bu süre dolduğunda, oyuncu etkinlikten diskalifiye edilir ve hesabına giriş yeniden açılır.
Etkinlikteki Puan İşleyişi ;
Battle Arena'daki en büyük sorunlardan biri, bir takımın erken üstünlük sağladığında veya rakip takım koordineli hareket edemediğinde sürekli puan kaybetmesi. Özellikle 600 puan fark yediğiniz bir maçta geri dönüş neredeyse imkânsız hale geldiğinden, oyuncular motivasyonunu kaybediyor ve gerçek potansiyelini ortaya koyamıyor.
Bu durumu önlemek için, Battle Arena etkinliğinde bir takımın en fazla 200 puan fark atmasına izin veriyoruz. 200 puan farka ulaşıldığında, önde olan takımın puan kazanımı tamamen durur. Örneğin, skor 260/60 olduğunda, Kırmızı takımın puanı 61 olmadan Mavi takımın puanı 261’e çıkamaz.
Bu sistem sayesinde, geride kalan takım için her zaman geri dönüş fırsatı doğar ve Rollet’te Battle Arena'lar tam da bu tür heyecan verici geri dönüşlerle doludur.
Zerk Limiti ;
Battle Arena'da her karakter yalnızca bir kez Zerk kullanabilir. Genellikle, oyuncular etkinliğin son 3-5 dakikasında Zerk'lerini koordineli şekilde kullanarak 200 puanlık farkı korumaya çalışır. Bu süreci iyi yönetemeyen taraf, son dakikalarda avantaj kaybederek maçı beklenmedik bir şekilde kaybedebilir.



- X Harfi: Yanlışı temsil eder.
- O Harfi: Doğruyu temsil eder.
- Sorunun Doğru olduğunu düşünüyorsanız O bölgesine,
- Yanlış olduğunu düşünüyorsanız X bölgesine gitmelisiniz.
Yanlış tarafı seçen oyuncular diskalifiye edilir.
Doğru seçimi yapan oyuncular, kalanlarla birlikte sıradaki sorulara devam eder.
- Etkinlik, son 1 kişi kalana kadar devam eder.
- Son kalan kişi kazanan olarak belirlenir ve etkinlik sonlanır.



Etkinlik Akışı:
- Resimdeki örnek sayı 383 ise, katılımcı sırasıyla 3-8-3 olarak sayıları toplamalıdır.
- İlk aşamada 3 haneli bir sayı toplanır.
- Daha sonra, sırasıyla 4 haneli, 5 haneli ve 6 haneli sayılar toplanır.
- Oyun her aşamayı tamamladığınızda bir üst haneli sayınızı anında size verecektir. Bu sayıyı karakterinizin üzerinden daima takip edebilirsiniz. Topladığınız sayılar yeşil renge dönecek, toplamadığınız sayılar turuncu olarak görünecektir.
- Etkinliği kazananı, 6 haneli sayı aşamasını ilk tamamlayan katılımcıdır.
Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- Yanlış sırayla sayı toplarsanız, bulunduğunuz aşamanın tüm numaralarını en baştan toplamanız gerekir.
- Örneğin, 5 haneli sayı aşamasında yanlış toplama yaparsanız, tüm 5 haneli sayıları yeniden toplamalısınız.



Oyun, katılımcılardan haritada rastgele spawn olan Ay ve Güneş materyallerinden 300'er adet toplamalarını ister.
- Her takım, yalnızca kendi materyalini toplamalıdır.
- Güneş Takımı: Sun materyalini toplamalıdır.
- Ay Takımı: Moon materyalini toplamalıdır.
Örneğin : Güneş Takımındaysanız, yalnızca Sun materyalini toplamalı ve takımınızın puan hanesindeki 300 sayısını 0'a indirmeye çalışmalısınız.



Yıldız Materyalleri ve Etkileri
- 1. Aşamada, haritada az sayıda yıldız materyali ortaya çıkar. Bu materyali her iki takımın oyuncuları da toplayabilir.
- 2. Aşamada, toplanan yıldız materyali, rakip takımdan 1 oyuncunun haritadaki konumunu görmenizi sağlar. Ancak, bir takım yıldız materyalini kullandığında, rakip takımın tüm oyuncularına, lokasyonlarının deşifre edildiği bilgisi mutlaka iletilir.





Eventin İlk Bölümünün Kazananı ve İkinci Bölüm Detayları
Yukarıdaki resimde, Sun Takımı ilk bölümü kazandı çünkü 300 olan materyal sayısını 0'a indirmeyi başardılar.Kazanan Takımın Avantajları
- İlk bölümü başarıyla tamamlayan takım olan Güneş Takımı, şu güçlendirmeleri kazanır:
- Çok hızlı koşma yeteneği, %100 artırılmış hasar, Avcı rolü
- Moon Takımı (ilk bölümü kaybeden takım), herhangi bir güçlendirme almaz.
2. Bölüm Avla ve Saklan
- Güneş takımı, avcı olarak Moon Takımı'nı avlamaya başlar. Moon Takımı oyuncuları, avcıların süresi dolana kadar ölmeden kaçmalı ve saklanmalıdır.
Star Materyalini Doğru Zamanda Kullanmanın Önemi
- Güneş Takımı, Star materyalini kullandığında, Moon Takımı'nın oyuncuları, lokasyonlarının deşifre edildiğini öğrenir. Bu durumda, konumlarını hızla değiştirmelidirler. Av olan takımda Star materyelini kullanabilir ve üzerlerine doğru gelen avcıyı erkenden farkedip lokasyonunu değiştirebilir.
Avcılara Ayrılan Süre
- Güneş takımına verilen avcı süresi, içerideki oyuncu sayısına göre değişiklik gösterir. Katılım sayısı yüksekse süre artar, düşükse azalır.



Etkinlik Akışı
- Etkinlik başladığında, Jangan Cave’in B1, B2, B3 ve B4 odalarında birer balon spawn olur.
- Oyuncular sırayla balonları bularak içlerindeki materyali almalıdır. İlk balondan materyali alan oyuncular, bir sonraki balonu aramaya devam edebilir. Sıralamayı takip etmeyen oyuncular bir sonraki balondan materyal alamazlar.
- Her balondan sınırlı sayıda oyuncu materyal alabilir. Limit dolduğunda balon yeni oyunculara materyal vermez.
Katılım Limitleri
- B1 → 20 Oyuncu
- B2 → 10 Oyuncu
- B3 → 5 Oyuncu
- B4 → 1 Oyuncu






- Her unique spawn olduğunda, event alanına Zerk kutuları da eklenir, böylece oyuncular her tur Zerkli olarak başlayabilir.
- Unique’lerle birlikte eliteler de spawn olur, bu yüzden oyuncular hem saldırıp puan toplamalı hem de kendilerini korumalıdır.
- 10 tur sonunda en yüksek puana sahip bireysel oyuncu etkinliği kazanır.
Eşitlik Durumu:
- 10. turda puanlar eşitse, geride kalan tüm oyuncular elenir.
- Puanları eşit olan oyuncular için "Beraberlik Roundu" başlar.
- Bu roundda Unique’yi öldüren oyuncu etkinliğin kazananı olur.



Bu etkinlikte katılımcılar otomatik olarak iki takıma ayrılır. Sistem, bir takımı saldıran, diğerini ise savunan taraf olarak belirler.
- Saldıran takımın amacı, 15 dakika içinde Tower’ı yıkmaktır. Eğer yıkamazsa, savunan taraf otomatik olarak galip gelir.
- Saldıran takım, örneğin 7. dakikada Tower’ı yıkmayı başarırsa, etkinlik yeni bir challenge başlatır.
- Bu aşamada roller değişir: Önceki savunan taraf saldırıya, saldıran taraf ise savunmaya geçer. Yeni saldıran takımın Tower’ı 7 dakikadan daha kısa sürede yıkması gerekmektedir.
- Eğer yeni saldıran takım, belirlenen süreden önce Tower’ı yıkarsa, challenge’ı kazanarak etkinliği galip tamamlar.




Takımlarda kaç oyuncu bulunduğu, puan tablosunda gösterilir. Ancak bu tablo, bir skor tablosu değildir; yalnızca takımlardaki oyuncu sayılarını belirtir.
Örneğin, resimdeki tabloda:
- Mavi Takımda: 2 oyuncu
- Kırmızı Takımda: 2 oyuncu bulunmaktadır.


Bu etkinlikte 2 temel amaç vardır:
- Ödül Kazanmak: Şanslı sayı kutularını doğru seçip kestiğinizde, ödüller kazanabilirsiniz.
- Rakipleri Elemek: Rakip takım oyuncularını eleyen şanslı kutuları bulduğunuzda, her kutu ile 1 rakip oyuncuyu eleyerek takımınızı galibiyete taşıyabilirsiniz.


- Şanslı kutulardan birini yok ettiğinizde, oyun bunu size bildirir ve rakip takımdan 1 oyuncuyu diskalifiye eder.
- Tüm şans kutuları hızlıca yok edilir ve ardından yeniden event bölgesinde spawn olur. Bu sırada yeni round başlar.







- Etkinlikteki 1. amaç rakip Job karakterlerini öldürmek ve takımınıza puan kazandırmaktır.
- Etkinlikteki 2. amaç Puan sandıklarını (Styria Storage Box) toplayarak, daha fazla puanla etkinliği tamamlamak ve kazanmak hedeflenir.
Etkinlik Özellikleri:
- Rollet'teki Styria Clash etkinliği, standart kuralların yanı sıra birçok farklı sistematik özellik içerir.
- Etkinlikte toplanan Styria Storage Box'ların toplamda 5 farklı yararlı veya zararlı işlevi vardır






- Puan kazanabilirsiniz.
- Puan kaybedebilirsiniz.
- 0 Puan alabilirsiniz.
- Unlucky ile karşılaşabilirsiniz. (Topladığınız kutudan Unlucky karşılığı aldığınızda karakteriniz Hp oranınız kaç ise %100 hasar alacak ve öleceksiniz.)
- Kutuları topladığınızda bazen özel ödüller kazanabilirsiniz.
Rollet'te Styria Clash Dengeleme Özellikleri
Styria Clash etkinliklerinde, genellikle bir tarafın aşırı güçlü olması ve rakip tarafı baskı altında tutması nedeniyle etkinliğin oynanış zevkini yıpratıyor. Bu durum, üstün tarafın geri çevrilemez bir puan farkı oluşturmasına ve rakip takımın oyundan kopmasına neden oluyor.
Rollet'te, oynanış zevkini artırmak ve dengeli bir rekabet ortamı sağlamak için kaybeden takıma avantaj sağlayacak bazı özellikler eklenmiştir.
1. Avantaj: Puan Farkına Göre Dengeleme
Örnek Durum:
- Trader Jobu Puanı: 365
- Thief Jobu Puanı: 47
- Puan Farkı: 318
Puan Kaybını Engelleme:
- Geride olan takım öldüğünde, rakip takım artık öldürmelerden puan alamaz. Örneğin; Thief takımı oyuncuları 100 kez çıkıp ölse bile, Trader takımı bu ölümlerden puan kazanamaz.
Ekstra Puan Kazanma:
- Geride olan takım (örnek: Thief takımı), Trader takımından bir oyuncuyu öldürdüğünde, +20 puan kazanır.
- Trader takımından ayrıca -20 puan düşer.
- Bu durumda, toplamda +40 puanlık fayda sağlanmış olur.
Puan Farkının Kapanması:
- Geride olan takım, 200 puanlık farkı kapattığında, bu puan algoritması durur.
- Hangi takım yeniden 200 puandan fazla geriye düşerse, avantaj o takım için tekrar uygulanır.
1. Avantaj
Resimde Trader jobunun puanı 365, Thief jobunun puanı 47'dir.
- Styria Clash etkinliğinde 1 takım diğer takıma 200 puandan fazla fark atarsa, geride olan takım öldüğünde karşı takıma artık puan kazandırmaz. Yani mevcut puan tablosunda Thiefler 100 kerede çıkıp ölse Traderler killden puan alamazlar.
- Thief jobu 200 puan fark yediği için etkinlikte zayıf durumdadır. Trader tarafında bir oyuncuyu öldürdüğünde hanesine 20 puan kazandıracak ve trader takımından -20 puan silecektir. Bu yaşandığında Thief takımı 20 puan kazanıp, Trader takımından da -20 puan sildiği için puan kazanımı aslında +40 puan olmuş olacaktır. Thief jobu ne zaman 200 puanlık farkı kapatırsa bu puan algoritması duracak ve yeniden 200 puandan fazla hangi takım geriye düşerse ona yine uygulamaya başlayacaktır.

2. Avantaj Kaybeden Takıma Ek Destek
İlk avantaj bir noktaya kadar etkili olsa da, bir takım diğerini tamamen domine ediyorsa, avantajın etkisi sınırlı kalabilir. Bu durumun yaşanması halinde, oyunun kaybeden tarafa sunacağı ek bir avantaj devreye girer.
Güçlendirme Mekanizması:
- Etkinlik süresi: 15 dakika.
- Kontrol noktaları: Oyun, 3., 7. ve 11. dakikalarda kaybeden takımın durumunu kontrol eder.
Mobun Öldürülmesi:
- Thief takımı, güçlendirme mobunu öldürdüğünde, tüm takım üyeleri resimdeki random güçlendirmelerden birer tane kazanır. Güçlendirmeler, yalnızca yaşayan oyunculara verilir. Takım, herkes hayattayken mobu öldürürse, tüm üyeler güçlendirmeleri alır.
- Güçlendirmeler, Thief takımının rakiplerine karşı üstünlük sağlamasına yardımcı olur ve puan farkını kapatma şansı sunar. Eğer Thief takımı bu avantajı kullanarak 200 puan fark atmayı başarırsa, sistem bu kez Trader takımını desteklemeye başlar.
Bu sistem, etkinliğin her iki taraf için de heyecanlı ve rekabetçi bir şekilde devam etmesini sağlar. Oyuncular, etkinlikten kopmadan 15 dakika boyunca mücadeleye odaklanabilir.







Shambala etkinliği, 4 kattan oluşan bir mücadele eventidir. Oyuncular, her katta moblardan anahtar düşürerek bir üst kata geçmeye çalışır. Odaların limiti dolmadan anahtar bulanlar ilerler, geride kalanlar elenir.
- 1. katta tüm oyuncular ortak noktada başlar, anahtar bulanlar 2. kata geçer (Maksimum 20 oyuncu, kalanlar elenir).
- 2. katta yeni bir anahtar düşürenler 3. kata geçer (Maksimum 10 oyuncu, geri kalanlar elenir).
- 3. katta son anahtarı bulanlar final kata ulaşır (Yalnızca 3 oyuncu, diğerleri elenir).
- Final kata geçen 3 oyuncu, unique’leri keserek ödüllerini alır ve etkinliği tamamlar.



Etkinlik Modları
Find the Lost Monster etkinliğinin 2 modu bulunmaktadır. Etkinlik başladığında, oyun rastgele bir mod seçer ve katılımcılara duyurur. Ardından tüm katılımcılar 2 takıma ayrılır.
1. Mod: Öldür ve Topla
Bu modda amaç, haritada rastgele spawn olan event moblarını öldürüp, içlerinden çıkan 0-9 arasındaki rastgele sayıları toplamaktır.- Toplanan puanlar, etkinlik alanındaki tüm oyunculara duyurulur.
- Katılımcılar, puanlarını puan tablosundan takip edebilir.
2. Mod: Bul ve Öldür
Bu modda amaç, haritada rastgele spawn olan event moblarını öldürerek 0-15 puan kazanmak ve takımınızı öne geçirmektir.- Puanlar moblardan düşmez, yaratık öldürüldüğünde kazanılan puan anında duyurulur ve takımın hanesine eklenir.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Etkinlik başladığında haritada çok az sayıda event yaratığı spawn olur.
- Yaratıklar öldürüldükçe daha fazla mob spawn olmaya başlar.
- Başlarda aldığınız puanların rehavetine kapılmayın. İlerleyen dakikalarda artan mob sayısı sayesinde rakip takım hızlıca önünüze geçebilir.

----------------------

Her kat, oyuncuların dayanıklılığını test eden giderek zorlaşan moblarla doludur.




Unique etkinliği, iki ayrı arenada STR - INT olarak gerçekleşen bir mücadeledir. Katılımcılar birbirlerinin alanını görebilir, ancak müdahale edemez.
- Kayıt süreci tamamlandığında, INT oyuncuları sağ arenaya, STR oyuncuları sol arenaya ışınlanır ve 180 saniyelik geri sayım başlar.
- Süre dolduğunda, "UNIQUE SPAWN" bölgelerinde uniqueler ortaya çıkar.
- Kesilen uniqueler sonrası tüm arenada Zerk kutuları belirir, oyuncular ikinci tura hazırlanırken geri sayım yeniden başlar.
- Final turunda, STR ve INT yazan merkez alanlarda final uniqueleri spawn olur.
- Final uniqueler kesildiğinde, oyuncular Downhang’a ışınlanır ve etkinlik sona erer.



Katılım ve Takımlar
Event saatinde, tüm katılımcıların kayıtları toplanır ve etkinlik başladığında oyuncular rastgele 2 Survival takımına dağıtılır.
- Takımlar, katılımcı sayısına göre eşit olarak belirlenir:
- 50 kişi katılıyorsa, takımlar 25/25 olarak,
- 100 kişi katılıyorsa, takımlar 50/50 olarak ayrılır.
Etkinlik Akışı
- Takımlar, 3 round kazanan takımın galip ilan edileceği bir mücadeleye girer.
- Örnek skorlar: 0-0, 1-0, 2-1, 2-2, 3-2. 3-2’ye ulaşan takım etkinliği kazanır.
- Ölen katılımcılar, round bitimine kadar yani yaşayan oyuncular birbirlerini tamamen öldürene kadar yerde ölü olarak kalırlar.
- Her round, 5 dakikalık bir süreile sınırlandırılmıştır.
- Eğer 5 dakika içinde tüm rakipler öldürülemezse, süre sonunda hangi takımda daha fazla yaşayan oyuncu varsa, o takım roundun kazananı ilan edilir.
Disconnect Durumları
Disconnect olan oyuncular, 120 saniye içinde tekrar giriş yaparlarsa:
- Mevcut roundda ölü olarak başlarlar.
- Sonraki roundda, takımlarıyla birlikte mücadeleye devam edebilirler.


Adil bir mücadele sağlamak için:
- Tüm karakterler aynı görünür, ancak itemler normal şekilde görüntülenir.
- Effectler ve açılan bufflar gizlenerek, oyuncuların birbirine odaklanmasını zorlaştırır ve savaş ortamını daha dengeli hale getirir.




Bu sistemde, 1. roundda en güçlü takımda yer alabilirsiniz, ancak 2. roundda zayıf bir takıma düşebilirsiniz. Finale kadar ilerleyen bir oyuncunun takımı ve takım arkadaşları toplamda 3 kez değişecektir.
Eşitlik Mekanizması
Eğer takımların dengeli dağılmasını engelleyen bir oyuncu sayısı farkı oluşursa, sistem 1-2 oyuncuyu diskalifiye ederek eşitliği sağlar.Örneğin: 11 oyuncu katıldığında, 8 oyuncu 4 takıma 2+2+2+2 şeklinde yerleştirilir, açıkta kalan 3 oyuncu ise mecburen etkinlik dışı bırakılır.
Tower Mekanizması
- Tower her zaman hasar alabilir, ancak belirli anlarda koruma moduna geçerek neredeyse hiç hasar almaz.
- Bu süreçte, takımlar rakiplerini öldürerek puan kazanmaya odaklanmalıdır.
- Koruma süresi sona erdiğinde, Tower'a yeniden normal saldırılar yapılabilir.






Bu etkinlikte başarılı olmak için, poker oynarken kart sayar gibi mobları takip etmeniz gerekir. Eğer bir mob görüş açınızda yeni doğuyorsa, o mob kesinlikle ödül veren mob değildir ve ona saldırmamalısınız.
Etkinlik Detayları:
- Etkinlik toplamda 3 rounddan oluşur.
- Her roundda yalnızca 1 gerçek mob bulunur ve yalnızca 1 kazanan olabilir. Event süresince toplamda 3 kazanan oyuncu olabilir.
- Ölen oyuncular, resimdeki özel materyali kullanarak karakterlerini canlandırabilir.
- Materyali kullanmadan yeniden doğan oyuncular eventten diskalifiye olurlar.










Etkinlik alanında karakterler yürüyemez, yalnızca Force/Event bölümünde tüm buildler tarafından kullanılabilen kayma skilleriyle hareket edebilirler. Alanda rastgele bir noktada ödül spawn olur. Ödülü ilk bulan ve alan oyuncu, etkinliği kazanır ve etkinlik sona erer.



Etkinliğin amacı, Muhan şehrindeki Tower'ı yıkmaktır. Ancak, şehirde oyunun askerleri bulunur ve bu askerler birbirlerini iyileştirir, korur, oyuncuları iter ve mücadeleyi zorlaştıran engeller oluşturur. Bu etkinlik takım halinde değil, bireysel olarak yapılır. Tüm oyuncular Muhan şehrine girerek Tower’ı yıkmaya çalışır. Tower’ı başarıyla yıkan oyuncu, etkinliğin kazananı olur.


PHP:
[CENTER][IMG]https://i.hizliresim.com/3xdc39t.png[/IMG]
[URL='https://www.facebook.com/RolletOnline'][IMG]https://i.hizliresim.com/sbhb60s.png[/IMG][/URL][URL='https://discord.gg/KXuxnAwjtb'][IMG]https://i.hizliresim.com/870dclo.png[/IMG][/URL][URL='https://www.youtube.com/@rolletonlineoffical'][IMG]https://i.hizliresim.com/aivxrwi.png[/IMG][/URL][URL='https://www.instagram.com/rolletonline/'][IMG]https://i.hizliresim.com/tarfd51.png[/IMG][/URL][URL='https://www.rolletonline.org/'][IMG]https://i.hizliresim.com/5e7im34.png[/IMG][/URL][URL='https://forum.rolletonline.org/'][IMG]https://i.hizliresim.com/nlu3k97.png[/IMG][/URL][/CENTER]